توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه نیاز به حرکت‌های بسیجی‌وار دارد
کد خبر: 3863876
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه نیاز به حرکت‌های بسیجی‌وار دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برای اینکه بتوانیم شاهد بسط و گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه باشیم، نیازمند حرکت بسیجی‌وار و جهادی فعالان این عرصه هستیم.

توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه نیاز به حرکت‌های بسیجی‌وار دارد/نبود انسجام بین نهاد‌های متولی ترویج فرهنگ قرآنیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، صبح امروز، ۲۳ آذرماه در نشست اعضای جامعه قرآنی استان اردبیل، اظهار کرد: باید تلاش و جدیت بر این باشد تا فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه توسعه و گسترش یابد تا بتوانیم شاهد حل مشکلات و تعالی واقعی در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم شاهد بسط و گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه باشیم نیازمند حرکت بسیجی‌وار و جهادی فعالان این عرصه هستیم تا بتوانیم شاهد دستیابی به اهداف تعیین‌شده در این حوزه باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر جلب مشارکت‌های مردمی و همت جمعی برای ترویج فرهنگ قرآنی در استان تصریح کرد: این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

جعفرزاده با انتقاد از نبود انسجام بین نهاد‌های متولی ترویج فرهنگ قرآنی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم باید نهاد‌هایی که در عرصه فعالیت‌های قرآنی فعال هستند، منجسم شده و با تقسیم کار و تعیین هدف واحد که همان فراگیری نهضت قرآنی بوده در این زمینه اقدام کنند.

وی صنف جامعه قرآنی را کم‌آسیب‌ترین صنف دانست و افزود: در زمینه معرفی نقش و جایگاه مهم فعالان قرآنی در زمینه فرهنگسازی تعالیم دینی و اندیشه قرآنی تلاش می‌کنیم تا اهمیت این قشر به همگان شناسانده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به نقش فعالان قرآنی در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: سه قشر پرتلاش فعالان قرآنی، روحانیون و مداحان و هئیت‌های مذهبی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در سطح استان با این سازمان همکاری و مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha