اندیشه در همه امور یكی از آثار انس با قرآن است
کد خبر: 3861375
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

اندیشه در همه امور یكی از آثار انس با قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ استاندار فارس با بیان اینكه انس با قرآن دارای بركات و آثار زیادی است، یكی از این آثار را تفكر و اندیشه در همه امور برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس صبح امروز، 12 آذرماه در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كه در مسجد پردیس واحد شیراز در حال برگزاری است، با اشاره به میزبانی شیراز از این جشنواره گفت: این نشست افتخاری برای استان فارس است كه میزبان كسانی باشد كه با وحی و كلام خداوند عجین هستند.
وی با بیان اینكه كسانی كه تلاش كردند چنین جلسه میمون و خجسته‌ای برگزار شود حتما ثواب دنیوی و اخروی آن را خواهند برد، خطاب به میهمانان جشنواره گفت: حضور شما در شیراز مایه خیر و بركت برای استان فارس است لذا از تمام دستگاه‌های اجرایی و افرادی كه در برگزاری این جلسه یاری كرده‌اند قدردانی می‌كنیم.
رحیمی همچنین گفت: انس با قرآن از جهات مختلفی حائز اهمیت است و جنبه‌های متفاوتی دارد كه به‌طور مختصر اگر بخواهیم به آن اشاره كنیم جنبه هدایتی آن، یك جنبه برجسته‌ای است كه انسان را به استوارترین راه به مقصد هدایت می‌كند و در تفسیر آیات متعدد قرآن كریم به این موضوع دست پیدا می‌كنیم.
استاندار فارس با تأكید بر اینكه هر كسی كه طالب هدایت و رستگاری است باید به این حبل متین چنگ بزند و با آن مأنوس شود و خوشا به حال شما كه چنین هستید، گفت: بعد عبادی قرائت و تلاوت قرآن كریم هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی بیان كرد: خواننده قرآن و آموزش‌دهنده آن یكی از اعمال با فضیلت را انجام می‌دهد كه در احكام عبادی اسلام جایگاه ویژه‌ای را این موضوع به خود اختصاص داده است.
رحیمی ابراز امیدواری كرد كه بتوانیم گام خوب و بزرگ و مثبتی را در راه اصلاح امور جامعه با توسل بر قرآن و بیان حقایقی كه به آن دست یافته‌ایم و انتقال آن به دیگران برای استان و شهروندان به ارمغان آوریم.
استاندار فارس با بیان اینكه تهذیب نفس گام نخست انس با قرآن است، گفت: واژه انس یعنی خو گرفتن و آرام یافتن به چیزی، همدم بودن و ارتباطی فراتر از یك رابطه معمولی و ارتباطی مستحكم كه موجب تأثیرپذیری و تأثیر گذاری باشد، است و یقیناً قرائت و حفظ و تفسیر قرآن این انس را می‌تواند به وجود آورد و حتما رابطه شما رابطه مستحكمی با كلام الهی است و حتماً می‌تواند در رفتار و اعمال شما اثرگذار باشد و شما الگوهایی برای جامعه اسلامی و شهروندان باشید.
وی تأكید كرد: قطعاً می‌دانیم كه توسل به قرآن و آشنایی با قرآن موجب بصیرت‌افزایی در سایه انس با آن خواهد شد و همه ما باید تلاش كنیم تا این ارتباط نزدیك را داشته باشیم زیرا با این ارتباط نزدیك می‌توانیم بر بصیرت خود بیافزاییم كه در راه و روش زندگی اثرگذار باشد.
رحیمی با بیان اینكه ایجاد زمینه تفكر و اندیشه در كارها یكی از آثار اثرگذار انس با قرآن است، گفت: انس با قرآن خودسازی، از بین رفتن خودبینی انجام داده و حب دنیا و كلیه صفات منفی و زشت و نامیمون را قطعا می‌زداید و می‌تواند ما را به اخلاق نیكوی اسلامی بیاراید تا در جامعه به عنوان الگو مطرح باشیم.
استاندار فارس با تأكید بر اینكه نیاز امروز و فردای جامعه توسل به قرآن است، گفت: هرچه كه داریم از قرآن است و اگر بر مبنای اصولی كه قرآن كریم بیان می‌كند، حركت كنیم قطعاً می‌تواند زندگی آینده ما را هم در این دنیا و هم آن دنیا تأمین كند و ما را به سمت و سوی سعادت و كامل رهنمون باشد.
وی با تصریح اینكه هركسی به اندازه علم و دانش خود و همچنین لیاقت خود می‌تواند از این دریای عمیق و ژرف و كلام الهی بهره ببرد، گفت: آرزو داریم كه روزی برسد همه ما بتوانیم متخلق به اخلاق كریمه اسلامی و متوسل به وحی مبارك الهی قرآن كریم باشیم و بتوانیم جامعه‌مان را آنگونه كه قرآن و معصومان می‌خواهد، ترسیم كرده و بر مبنا و مدار آن حركت كنیم.

انتهای پیام
captcha