سخنگوی دولت عراق:حوادث ذی قار و نجف هرج و مرج است
کد خبر: 3860298
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲

سخنگوی دولت عراق:حوادث ذی قار و نجف هرج و مرج است

دیگر رسانه‌ها ـ سخنگوی دولت عراق گفت: اقدامات قوه قضائیه باعث تاخیر در حل و فصل پرونده‌های مربوط به فساد می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شفقنا، سخنگوی دولت عراق در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز اظهار کرد: قوه قضائیه بسیاری از نمایندگانی که احضار شدند وحکم جلب برای آنها صادر شد را تبرئه کرد.

وی افزود: آنچه در ذی قار و نجف جریان دارد، خشونت و هرج و مرج محسوب می شود.

«ولیم ورده» در ادامه قوه قضائیه را مسئول تاخیر در حل و فصل پرونده های فساد دانست و در ادامه گفت: موضوع فساد موضوع بسیار مهمی است. تظاهرات کنندگان و ملت حل و فصل این پرونده را فریاد می زنند.

وی با بیان اینکه دولت پرونده های فساد را به قوه قضائیه ارائه کرده و در خصوص ارائه پرونده های دیگر به قوه قضائیه جدی است، خاطرنشان کرد: عادل عبدالمهدی جلسات مکرر و مداومی با سازمان شفافیت برگزار می کند. توپ اکنون در زمین قوه قضائیه است. بسیاری از نمایندگان تحویل قوه قضائیه شد اما تبرئه شدند.

ورده با اشاره به اینکه دادگاه مرکزی روزانه پرونده هایی را در خصوص فساد دریافت می کند و هیچ کس از مجازات در امان نخواهد بود، افزود: اقدامات قوه قضائیه عراق در بسیاری از اوقات کند است و دچار تاخیر می شود و دولت مسئول این تاخیر نیست.

سخنگوی دولت عراق با اشاره به اینکه قوه قضائیه ارقام و آمار اموال به یغما برده شده و قاچاق شده به خارج از عراق را در دست دارد، تصریح کرد: بازگرداندن مفسدان فراری به کشور به سازوکارهای دولت عراق مربوط می شود.

ورده در ادامه درباره هرج و مرج اوضاع امنیتی در استان های ذی قار و نجف اشرف نیز تاکید کرد: آنچه در این دو استان جریان دارد، خشونت و هرج و مرج است. ما نمی خواهیم این موضوع روی تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز تاثیر بگذارد. ما تاکید می کنیم که حق تظاهرات نباید علیه حقوق دیگری نظیر آموزش و تردد باشد.

سخنگوی دولت عراق با اشاره به دستورات عبدالمهدی در خصوص تشکیل هسته های بحران در استان های عراق به ریاست استانداران و به رهبری نظامیان برای حفظ قانون و جلوگیری از خروج تظاهرات از روند مسالمت آمیز آن، عنوان کرد: دولت مسئول حمایت از تظاهرات کنندگان، اماکن حیاتی و دیپلماتیک است.

انتهای پیام
captcha