تکیه بر اقتصاد نفتی راهگشای حل مشکلات نیست
کد خبر: 3859989
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

تکیه بر اقتصاد نفتی راهگشای حل مشکلات نیست

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل سازمان اتکا با اشاره به اینکه تکیه بر اقتصاد نفتی دیگر راه‌گشای حل مشکلات نیست، تأکید کرد: برای دستیابی به خودکفایی در تولید در گام نخست باید تلاش کنیم در زمینه کالاهای اساسی چون گندم، برنج و ... از واردات بی‌نیاز شویم.

تکیه بر اقتصاد نفتی راهگشای حل مشکلات نیستبه گزارش ایکنا از البرز، عیسی رضایی، مدیرعامل سازمان اتکا، امروز، ششم آذر در مراسم یادواره 138 شهید سازمان اتکا ضمن تبریک هفته بسیج و ادای احترام به خانواده شهدا به ویژه شهیدان سازمان اتکا با تأکید بر ضرورت حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: برای دستیابی به توسعه چاره‌ای جز حمایت از تولید داخلی نداریم ولی متأسفانه این ضرورت آن طور که باید و شاید از سوی مسئولان درک نشده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها و بارها بر اهمیت حمایت از تولید داخلی و رفع وابستگی به اقتصاد نفتی تدکیده کرده‌اند، افزود: متأسفانه درک درستی از این خط مشی وجود ندارد و همین باعث شده اهداف پیش‌بینی شده در این حوزه به درستی محقق نشود.

این مسئول توضیح داد: امروز برای رونق تولید و رفع وابستگی از واردات برخی اقلام چیزی کم نداریم و فقط باید به این باور برسیم که ما می‌توانیم و در مسیر این باور به درستی قدم برداریم.

رضایی بیان کرد: برای دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات و کالاهای مختلف پیش زمینه‌هایی وجود دارد که یکی از آنها کوچک‌کردن بدنه دولت و کم‌کردن هزینه‌های آن است.

مدیرعامل سازمان اتکا با اشاره به اینکه تکیه بر اقتصاد نفتی دیگر راه‌گشای حل مشکلات نیست، تأکید کرد: برای دستیابی به خودکفایی در تولید در گام نخست باید تلاش کنیم در زمینه کالاهای اساسی چون گندم، برنج و ... از واردات بی نیاز شویم.

مدیرعامل سازمان اتکا با بیان اینکه تکیه بر اصل 44 قانون اساسی میتواند زمینه دستیابی به رونق تولید را فراهم کند، گفت: برای حمایت از رونق تولید باید امور را به بخش خصوصی واگذار کرد و تجربه کشورهای موفق در این زمینه نشان می‌دهد مسیر توسعه از دل حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌گذرد.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان اتکا برای حمایت از کالای داخلی گام‌های جدی برداشته است، افزود: اگر فردی بتواند در یکی از فروشگاه‌های اتکا کالای لوکس خارجی پیدا کند، جایزه می‌گیرد.

این مسئول گفت: البته هنوز برخی کالاهای اساسی خارجی در فروشگاه‌های اتکا عرضه می‌شود که در تلاشیم به مرور زمان آنها را نیز از چرخه عرضه حذف کنیم.

رضایی اضافه کرد: بعد از اتقافات اخیر، برای ایجاد تعادل در بازار و ایجاد امنیت روانی در بین مردم، زمینه‌ای فراهم شده که اغلب کالاهایی که در فروشگاه‌های اتکا عرضه می‌شود، با تخفیف 55 درصدی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

این مسئول افزود: خوشبختانه انبارهای فروشگاه‌های اتکا از مایحتاج مورد نیاز مردم پر است و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال مشکلی در تامین کالاهای مورد نیاز مردم نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه سازمان اتکا بیش از 300 هزار هکتار اراضی تحت پوشش دارد که در 40 هزار هکتار از آن انواع محصولات کشاورزی و دامی تولید می‌شود.

رضایی گفت: در حال حاضر چهار میلیون نفر به طور مسنقیم و شش میلیون نفر به طور غیرمستقیم از خدمات فروشگاه‌های اتکا بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha