سید مقاومت، مرکز ثقل حل مشکلات لبنان شده است
کد خبر: 3852410
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰

سید مقاومت، مرکز ثقل حل مشکلات لبنان شده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ  امام جمعه ابهر گفت: هدایت و مدیریت حزب‏‌الله به رهبری سیدحسن نصرالله در حل مشکلات امنیتی و نظامی، این حزب و رهبر آن را تبدیل به نقطه‏ ‏ثقل حل مشکلاتِ دیگرِ لبنان کرده و این گروه را تبدیل به نماد الهام ‏بخش برای دیگر گروه‏‌های مقاومت کرده است.

شرایط فعلی سوره حاصل تبانی پشت پرده آمریکا و ترکیه استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به در پیش بودن رحلت پیامبر اعظم اشاره و اظهار کرد: با ارتحال نبی ‏اسلام (ص) و آغاز امامت امیرالمؤمنین(ع)، عصر تنزیل خاتمه یافت و عصر تأویل و حرکت «انسان ۲۵۰ ساله» آغاز شد که ظهور سازمان‏ یافته جریان نفاق، بروز و ظهور شبه‌ه‏وار جریان باطل در جامعه و ایجاد زمینه‌‏های بروز و ظهور جنگ‌های مذهبی اصلی‏‌ترین پیامدهای فقدان پیامبر اعظم(ص) بود.
وی به شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: نبودن تحلیل سیاسى در مردم زمان امام مجتبی(ع) اصلی‏‌ترین چالش حکومتی ایشان بود و حضرت هم قبل از معاهده‏ صلح و هم بعد از آن، در روشنگری و بصیرت‏‌بخشی به آحاد جامعه اهتمام داشتند و این اهمیت شناخت دوست و دشمن را دوچندان می‌سازد.
امام جمعه ابهر به دو اتفاق بسیار مبارک و دو نگرانی مهم اشاره کرد و افزود: یکی از آن اتفاقات مبارک این است که در روزهای گذشته هواپیمای جت پیشرفته آموزشی و تمام ایرانیِ «یاسین» که به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و همکاری نیروی هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.
وی ادامه داد: دومین اتفاق مبارک ایجاد شوک خبری دستگیری روح الله زم- سرشبکه‏ سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز و بازتاب رسانه‏ای بسیار گسترده‏ دستگیری بود که از همه مهم‏تر حمایت گسترده و همه جانبه‏ اطلاعاتی سرویس‌های کهنه‏‌کارِ اروپایی و آمریکایی و حمایت رسانه‏‌ای صهیونیستی از عنصر خائن، نشان از اهمیت این مُهره می‌‏دهد.
رحیمی حمله ترکیه به سوریه را طی روزهای گذشته یادآور شد و گفت: قطعا ترکیه در گرداب این جنگ گرفتار خواهد شد، چرا که با نگاهی به صحنه‏ حادثه و بررسی شواهد و قرائن موجود، می‏‌توان فهمید شرایط حاضر در شمال سوریه، محصول یک تبانی پشت پرده بین آمریکا و ترکیه و تقسیم کار پنهانی است.
این مسئول محکومیت تجاوز ترکیه و حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و دولت قانونی این کشور را یادآور شد و گفت: دیگر نگرانی موجود قضایای لبنان و عراق است.
امام جمعه ابهر با بیان اینکه لبنان یک کشور طائفه‏‌ای است که تعصبات قبیله‌‏ای، مذهبی و متنوع، مدیریت بر این کشور کوچک اما؛ پیچیده را سخت‏‌تر کرده است، ادامه داد: آشوب‏‌های اخیر لبنان اگرچه بر بستر مطالبات به‌‏حق مردم است اما به‌‏خاطر فقدان یک رهبری منسجم، مورد سوءاستفاده‏ موج‌‏سواران فرصت‏‌طلب قرار گرفته و اعتراضات مردم را تبدیل به آشوب و تخریب کرد.
وی تاکید کرد: هدایت و مدیریت حزب‏‌الله به رهبری سیدحسن نصرالله در حل مشکلات امنیتی و نظامی، این حزب و رهبر آن را تبدیل به نقطه‏ ‏ثقل حل مشکلاتِ دیگرِ لبنان کرده و این گروه را تبدیل به نماد الهام ‏بخش برای دیگر گروه‏‌های مقاومت کرده است.
رحیمی تاکید کرد: سریال آشوب‏‌سازی در کشورهای مقاومت، ابتدا در عراق و اکنون در لبنان، حلقه‏‌هایی از اقدامات دست‌پاچه و شتاب‏زده است که با هماهنگی مالی، سیاسی و رسانه‌‏ای مزدوران داخلی آمریکا و عوامل خارجی او، با ورود هوشمندانه سید مقاومت، به تقویت مقاومت و محبوبیت بیشتر سیدحسن نصرالله خواهد انجامید.
انتهای پیام
captcha