امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تقویت شود
کد خبر: 3852405
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تقویت شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه سرعین گفت: باید در برهه کنونی اجازه ندهیم فریضه مهم امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه به فراموشی سپرده شود و زمینه تقویت آن را فراهم کنیم.

امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه تقویت شودبه گزارش ایکنا از اردبیل،‌ حجت‌الاسلام محمود اصغری، امام جمعه سرعین، ظهر امروز، سوم آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سرعین، اظهار کرد: پیامبران و امامان در راه امر به معروف و نهی از منکر زحمات فراوانی کشیدند و امروز ما نیز باید این سختی‌ها را تحمل کرده و اجازه ندهیم این فریضه مهم در جامعه به فراموشی سپرده شود و زمینه تقویت آن را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تقوا افزود: تقوا از چنان جایگاهی برخوردار است که وقتی ابوذر غفاری از پیامبر اکرم(ص) درخواست موعظه می‌کند، حضرت در جواب ابوذر می‌فرمایند که «از خداوند بترس و تقوا داشته باش».

امام جمعه شهرستان سرعین با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع)، بیان کرد: دعوت به توحید و دوری از شرک، رساندن انسان به تکامل، علم‌آموزی و دورکردن مردم از خرافات و امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف پیامبران در جامعه بود.

اصغری با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده و روز نوجوان و هفته بسیج دانش‌آموزی، شهید فهمیده را الگویی بی‌نظیر برای نوجوانان و جوانان دانست که با وجود سن کم به دفاع از دین و وطن خود شتافت و در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد.

وی با اشاره به سالروز پذیرش عهدنامه کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ گفت: عهدنامه کاپیتولاسیون از ننگین‌ترین عهدنامه‌هایی بود که امام خمینی(ع) به افشاگری و اعتراض در این مورد پرداخت و فرمود که با پذیرش این عهدنامه عزت ما پایمال شد و اسلام از بین رفت.

انتهای پیام
captcha