برگزاری نماز جماعت هماهنگ در مسیر نجف به کربلا
کد خبر: 3847272
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
مدیر ستاد اقامه نماز قم:

برگزاری نماز جماعت هماهنگ در مسیر نجف به کربلا

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، قرار است از ۴ روز مانده به اربعین تمامی نوبت‌های نماز در مسیر اصلی پیاه‌روی اربعین و به صورت جماعت اقامه شود تا شاهد برپایی صف عظیم نماز جماعت در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا باشیم.

برگزاری نماز جماعت هماهنگ در مسیر نجف به کربلابه گزارش ایکنا از قم، محمد خامه‌یار، مدیر ستاد اقامه نماز استان قم 13 مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: چندی پیش جلسه‌ای با حضور نمایندگان ۸ استان درگیر در پیادهروی اربعین در کرمانشاه برگزار شد که در آن توجه ویژه به اقامه نماز جماعت در ایام پیاده‌روی اربعین در دستور کار نهادهای استان‌های مربوطه قرار گرفت.
وی افزود: در جلسه مذکور مصوب شد تا تمامی اداراتی که در مسیر پیادهروی اربعین قرار دارند تمام امکانات خود اعم از نمازخانه و سرویس‌بهداشتی را در اختیار زائرین اباعبداللهالحسین قرار دهند و زائرین می‌توانند قصور اداراتی که از این کار سر باز زده‌اند را به ستاد اقامه نماز استان‌ها و یا مراجع ذی‌ربط اطلاع دهند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم اضافه کرد: به دستور فرمانده کل ارتش تمامی پادگان‌ها مکلف هستند تا تاسیسات اردویی و امکانات صحرایی خود را در طول مسیر در اختیار زائرین قرار داده و نیازهای بهداشتی و امدادی زائرین را تا جایی که در توان است برطرف سازند، پایگاه‌های امدادی هلال احمر مستقر در سرتاسر مسیر نیز موظف‌اند تا مکان پایگاه خود را جهت اقامه نماز در اختیار زائرین قرار دهند.
خامه یار ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، قرار است از ۴ روز مانده به اربعین تمامی  نوبت‌های نماز در مسیر اصلی جاده و به صورت جماعت اقامه شود و تمامی موکب‌دارن ایرانی و عراقی نیز از اقامه نماز به صورت گروه‌های کوچک خودداری کنند تا بتوانیم شاهد برپایی صف عظیم نماز جماعت در مسیر پیادهروی نجف به کربلا باشیم.
وی اظهار کرد: این برنامه در سال گذشته تا حدودی اجرا شد و صفوف تشکیل شده نماز جماعت از نجف تا کربلا به ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر از مسیر رسید و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته نماز جماعت‌های امسال به ۸۵ کیلومتر خواهد رسید و از کربلا به نجف می‌رسد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه پذیرایی موکب‌ها در زمان برگزاری نماز تعطیل است، افزود: انجام نگرفتن پذیرایی در زمان برگزاری نماز جماعت سبب ایجاد وحدت و هبستگی بیشتر بین نمازگزاران و تشویق سایر زوار به اقامه نماز جماعت در مسیر خواهد شد که همین مسأله تاثیر گسترده‌ای بر اذهان عمومی خواهد گذاشت.
انتهای پیام
captcha