صدور حکم قطعی وقفیت آرامستان قدیمی قوچان
کد خبر: 3840154
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

صدور حکم قطعی وقفیت آرامستان قدیمی قوچان

گروه اجتماعی ــ معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از صدور حکم قطعی وقفیت آرامستان قدیمی شهر قوچان به ارزش 150 میلیارد ریال علیه شهرداری این شهرستان خبر داد.

صدور حکم قطعی وقفیت آرامستان قدیمی قوچانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در راستای استیفای حقوق موقوفات و با توجه به اینکه پیگیری انجام شده برای استیفای اراضی موقوفه واقع در مسیرخیابان و... از شهرداری قوچان به نتیجه‌ای نرسید تصمیم به طرح و تعقیب موضوع از طریق محاکم قضایی گرفته شد.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی با اشاره به اینکه قسمتی از اراضی موقوفه غلامحسین معروف به قبرستان قدیمی قوچان در مسیر احداث خیابان، آتش نشانی و یک قطعه زمین مجموعا به مساحت 15 هزار مترمربع در تصرف شهرداری بوده است، تصریح کرد: پیگیری جهت استیفای حقوق موقوفه به نتیجه نرسید، لذا جهت احیاء حقوق وقف اقدام به طرح دعوی بر علیه شهرداری برای اثبات وقفیت اراضی گردید.

وی افزود: پرونده مذکور در دادگاه بدوی رسیدگی و نهایتا در دادگاه تجدید نظر با توجه به وجود اسناد و مدارک موجود رای به نفع موقوفه مبنی بر اثبات وقفیت صادر گردید و علی‌رغم فرجام خواهی شهرداری از رای صادره، حکم صادره مورد تایید دیوان‌عالی کشور نیز قرار گرفت.

ذاکری گفت: با توجه به حکم قطعی صادره از محاکم، پیگیری لازم برای تحویل اراضی موقوفه و استیفای حقوق موقوفه از شهرداری در حال انجام می باشد.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: ارزش اراضی مذکور حدود 150 میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام

captcha