وجود ۵۸ شهید قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3840066
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

وجود ۵۸ شهید قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی - رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به اینکه قاچاق یک جرم امنیتی است که امکان دارد هرلحظه در حین مبارزه با این جرم فردی به شهادت برسد یا مجروح شود، گفت: در آذربایجان‌غربی ۵۸ شهید درخصوص قاچاق کالا و ارز وجود دارد و در سال گذشته استان ۷ شهید و ۱۱ جانباز داشته است.

وجود ۵۸ شهید قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مویدی خرم‌آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، ظهر امروز، ۱۳ شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی از ابعاد مختلف دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی است که توجه بیش از پیش مسئولان استانی و کشوری را می‌طلبد و این استان به‌عنوان درگاه ایران به سمت اروپا بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های تاثیرگذار کشور بوده و در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله به لحاظ صفر مرزی، استان موفقی است که در این استان ضربات خوبی به جریانات سازمان‌یافته قاچاق کالا و ارز وارد شده و پرونده‌های آن در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد و از ورود کالای قاچاقی که می‌تواند ضرباتی به اقتصاد کشور وارد کرده و از خروج سرمایه‌های ملت جلوگیری کند، نقش موثری دارد.

مویدی افزود: بیش از ۴۴ هزار پرونده قاچاق کالا و ارز در کشور تشکیل شده که تعدادی پرونده قاچاق کلان بوده و برخی نیز پرونده خرد بوده است و مرز بازرگان یک مرز اساسی در کشور تلقی می‌شود که نیازمند انسجام‌بخشی و وحدت است، زیرا شاهد بی‌انضباطی‌هایی در برخی درگاه‌های مرزی هستیم.

وی تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که در سازماندهی و سامان‌بخشی به گمرکات جود دارد، تفکرات جزیره‌ای دستگاهها در حوزه کاری خود بوده، در صورتی‌که گمرکات نیازمند وحدت رویه همگانی است و نباید جزیره‌ای فکر کرده و به‌دنبال تعصبات سازمانی بود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور بیان کرد: ساماندهی کارت‌های بازرگانی در دستور کار قرار دارد تا هر دستگاهی به‌راحتی اقدام به صدور کارت نکرده و وزارت بهداشت و درمان نیز در توزیع دارو سهل‌انگاری‌هایی قبلا داشته‌اند که اکنون خود را نشان می‌دهد و باید از نشت دارو به‌صورت قاچاق خودداری کند و به‌زودی ساماندهی خوبی درخصوص کالای قاچاق و تبلیغات قاچاق در شبکه مجازی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: طی مردادماه سال جاری یک میلیون گوشی موبایل وارد کشور گردیده و کاهش ارز و افزایش گوشی موبایل موجب کاهش قیمت آن گردیده و قاچاق سوخت در پوشش تجارت ما امکان دارد انجام گیرد، اما در مرزهای غیررسمی قاچاق سوخت به حداقل رسیده است که با همکاری وزارت نفت و تعزیرات ضوابط و مقررات خوبی تعریف شده و کارگروه مربوطه فعال بوده و کمیته پایش در استان نیز فعالیت دارد.

مویدی بیان کرد: طی مردادماه سال جاری ۶ میلیون حساب بانکی مخدوش در کشور وجود داشت و هویت آنها محرز نشده بود که اطلاع‌رسانی شده است و با همکاری دستگاه‌ها شماره‌حساب‌ها پالایش شده و هیچ شماره‌حسابی که هویت آنها محرز نشده، وجود ندارد.

وی افزود: ۴۴ هزار پرونده درخصوص قاچاق تشکیل شده و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش این پرونده‌ها بوده است که عمدتا مربوط به پوشاک و لوازم یدکی و سوخت است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصریح کرد: قاچاق جرم امنیتی است که امکان دارد هر لحظه در حین مبارزه با این جرم فردی به شهادت برسد یا مجروح شود که در آذربایجان‌غربی ۵۸ شهید درخصوص قاچاق کالا و ارز وجود دارد و در سال گذشته استان ۷ شهید و ۱۱ جانباز داشته است.
انتهای پیام

captcha