امام حسین (ع) و یزیدیان را محدود به سال 61 هجری قمری نکنیم
کد خبر: 3839971
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

امام حسین (ع) و یزیدیان را محدود به سال 61 هجری قمری نکنیم

گروه معارف ــ رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) گفت: باید تلاش کنیم اهداف قیام عاشورا و علل شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران شهیدش را تبیین کرده و امام حسین(ع) و یزیدیان را محدود به سال 61 هجری قمری نکنیم.

امام حسین (ع) و یزیدیان را محدود به سال 61 هجری قمری نکنیم

آیت‌الله «سیدمحمد حسینی قزوینی» رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج)، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: شیعه می‌گوید، پاسخ می‌دهد و می‌پرسد از این‌رو این سه راهکار اساسی می‌تواند بسیار در ترویج و تبیین فرهنگ و حماسه حسینی مؤثر باشد و زمینه بصیرت افزایی، شبهه‌زدایی و روشنگری را در جامعه فراهم کند.

وی افزود: با استفاده از این شیوه در رابطه با ترویج فرهنگ عاشورا می‌توان سه ویژگی «تبیین»، «دفاع» و «هجمه» را مورد توجه قرار داد لذا مبلغان و کارشناسان دینی باید این رویکرد را در برنامه‌های خود لحاظ کنند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید تلاش کنیم اهداف قیام عاشورا و علل شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران شهیدش را تبیین کرده و امام حسین(ع) و یزیدیان را محدود به سال 61 هجری قمری نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه الگوبرداری از سیره امام معصوم و اهداف قیام حسینی بسیار ضروری است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 300 شبهه در حوزه عاشورا و قیام امام حسین (ع) توسط دشمن وارد شده لذا باید تلاش کنیم با پاسخ‌دهی به آن، شبهات را رفع کنیم که بسیار کارگشاست.

آیت‌الله حسینی قزوینی عنوان کرد: از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین وظایف ما هجمه و مطرح کردن پرسش در خصوص تفکر انحرافی وهابیت است چرا که در آیین و اعتقادات و رسوم آن‌ها بسیار جای سؤال است و می‌توان انحراف را در آن مشاهده کرد.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (عج) خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم این‌گونه در تبیین و ترویج فرهنگ و اهداف حسینی جلو برویم بی‌شک شاهد توفیق و حرکت روبه‌جلو در این مسیر خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha