مجالس عزاداری سید الشهدا فرصت ارزشمند تبیین معارف دینی است
کد خبر: 3839137
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

مجالس عزاداری سید الشهدا فرصت ارزشمند تبیین معارف دینی است

گروه فرهنگی- رئیس تبلیغات اسلامی سرعین گفت: مجالس عزاداری سید الشهدا و منابر ماه محرم و صفر فرصت ارزشمند برای تبیین معارف دینی و انگیزه قیام حسینی است.

مجالس عزاداری سید الشهدا فرصت ارزشمند تبیین معارف دینی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، رئیس تبلیغات اسلامی سرعین، امروز، دهم شهریورماه در همایش طلایه داران تبلیغ گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) فرصتی بسیار ارزشمند بدست می‌دهد تا واعظان و خطیبان به بیان احکام، مباحث شرعی، اخلاقی و اعتقادی بپردازند و عزاداران حسینی را با معارف دینی آشنا سازند.
وی افزود: عزاداری یعنی نام و یاد امام حسین(ع) و حماسه عظیم او همواره زنده نگه داشته شود و عزاداری بر امام حسین(ع) در قالب یکی از مردمی‌ترین رسم‌های اجتماعی میان مسلمانان انجام می‌شود و همگان در هر سن و صنفی حضور در آن، پیام‌ها و درس‌های حماسه حسینی را با عمق جان دریافت می‌کنند.
حجت‌الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: سوگواری عامل وحدت و رمز موفقیت برای ملت‌ها در طول تاریخ بوده است و بیشتر انقلاب دنیا از توجه به قیام حماسه سازان کربلا سرچشمه گرفته که نمونه مهمتر آن انقلاب شکوهمند اسلامی اسران است بطوریکه موجب عزت و سربلندی و بقای فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه شده است.
رئیس تبلیغات اسلامی سرعین تصریح کرد: عزاداری امام حسین (ع) یک ظرفیت عظیم برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی است که مداحان و سخنرانان باید بخشی از مداحی و منبر خود را به آن اختصاص دهند.
حجت‌الاسلام موسوی در ادامه کلیه شرکت کنندگان در همایش طلایه داران تبلیغ را به اقامه نماز جماعت، پرهیز از قمه زنی، احیای امر به معروف و نهی از منکر، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، تحقق شعار سال، هوشیاری در مقابل ترفند‌های مخرب دشمنان، استفاده از سخنران قبل از عزاداری برای آگاه سازی مردم و ارائه مطالب آموزنده دینی توصیه کرد.
گفتنی است، مداحی، سینه زنی، شعرخوانی و پذیرایی از دیگر برنامه فرهنگی همایش طلایه داران تبلیغ در شهر توریستی سرعین بود.
انتهای پیام

captcha