مسئولان ظرفیت انتقاد را داشته باشند
کد خبر: 3833826
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

مسئولان ظرفیت انتقاد را داشته باشند

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: امروز مسئولان باید ظرفیت انتقاد ‌داشته باشند چراکه انتقاد در اسلام حلال و ‌مقابل آن غیبت حرام است، از طرفی خبرنگاران ‌سعی کنند با انتقادات سازنده سبب توسعه و پیشرفت متوازن شهر در همه جوانب شوند.

مسئولین ظرفیت انتقاد را داشته باشندبه گزارش ایکنا از اردبیل، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین، امروز، ۱۹ مردادماه با حضور امام‌جمعه و فرماندار سرعین در سالن اجتماعات فرمانداری سرعین برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود اصغری، امام جمعه و حسن حسن پور، فرماندار سرعین و اعضای شورای فرهنگ عمومی و مسئولان شهرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام اصغری، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و امام‌جمعه سرعین ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: در فرهنگ اسلام تبلیغات حرف اول را می‌زند، تا جایی که حتی پیامبر اسلام(ص) هم قبل از اینکه دین اسلام را به طور علنی و رسمی اعلام کنند تبلیغات کرده بودند؛ بنابراین امروز حرفه خبرنگاری هم به نوعی تبلیغ است، تبلیغی همراه با انتقاد سازنده، که گاه خبرنگاران در این راه با چالش‌ها و سختی‌هایی مواجه می‌شوند.

‌اصغری افزود: امروز مسئولین باید ظرفیت انتقاد را داشته باشند چرا‌که انتقاد در اسلام حلال و درمقابل آن غیبت حرام است، از طرفی خبرنگاران هم سعی کنند با انتقادات سازنده سبب توسعه و پیشرفت متوازن شهر در همه جوانب شوند.

امام‌جمعه سرعین اظهار کرد: فضای مجازی؛ بهترین ظرفیت برای فرهنگ سازی را دارد و به خودی خود یک ابزار بسیار ارزشمند است و هیچگونه آسیبی ندارد این نوع استفاده از این امکان ارتباطی است که سبب آسیب می‌شود.

‌اصغری تأکید کرد: اگر بتوانیم پایه‌های اعتقادی جوانان را تقویت کنیم و حلال و حرام را به نحو مطلوب به آن‌ها بشناسانیم می‌توان امیدوار بود که جوانان از آسیب‌های فضای مجازی در امان باشند.

در ادامه این جلسه حسن حسن‌پور، فرماندار سرعین با بیان اینکه فرهنگ عمومی بخشی از فرهنگ است که با عامه مردم در ارتباط است، گفت: موضوعات شورای فرهنگ عمومی باید کاربردی‌تر تعیین شود. برای این منظور به نظر می‌رسد اگر هر کدام از اعضای شورا بحث موضوع شناسی حوزه فرهنگی را مورد توجه قرار دهند می‌توان نتایج مطلوبی را بدست آورد.

حسن‌پور اظهار کرد: بهتر است شورای فرهنگ عمومی در کنار خود از کارگروه‌های تخصصی بهره ببرد تا بدین طریق موضوعات جلسه و در نتیجه خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی کاربردی‌تر شود.

از دیگر مسائلی که در این جلسه مطرح شد و اعضای جلسه به گفت‌وگو پرداختند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ‌مسئله‌شناسی در حوزه فرهنگ عمومی شهرستان و مدنظر قرار دادن رفتار‌های عمومی اشتباه که باید اصلاح شود.
اقدام و پیگیری از نهادها، سازمان‌ها و افراد برای تعیین پنج موضوع از نظر نظری و اجرایی و جهت طرح در جلسه شورای فرهنگ عمومی و آماده سازی طرح و تعیین میزان هزینه چاپ کتاب مدون از مفاخر شهرستان
‌ایجاد شورای فضای مجازی در شهرستان، نصب تابلوی خیابان شهید نجف پور توسط شهرداری، تامین هزینه اینترنت خبرنگاران در طول سال، برگزاری برخی از برنامه‌های فرهنگی در مساجد از جمله مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان سرعین و اختصاص زمینی برای خبرنگار واحد خبر صداو سیمای مرکز اردبیل.
انتهای پیام

captcha