بزرگ‌ترین تهدید برای دانش‌آموزان/ موفقیت‌هایی ‌که نباید از آن غفلت کرد
کد خبر: 3830953
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

بزرگ‌ترین تهدید برای دانش‌آموزان/ موفقیت‌هایی ‌که نباید از آن غفلت کرد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی می‌تواند به اجتماعی شدن دانش‌آموزان، آشنایی آنان با مهارت‌های زندگی و سبک اسلامی ایرانی کمک کند، گفت: آسیب‌های اجتماعی ناشی از شرایط عمومی جهانی و خاص کشور، تهدید بزرگ برای دانش‌آموزان است.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در آیین تودیع و معارفه مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کردستان که روز گذشته، هفتم مردادماه در مجتمع ایثار سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه عمر انجمن‌های اسلامی نزدیک به عمر چهل ساله انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی یک جریان اصیل انقلابی با هدف پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بین دانش‌آموزان و دانشجویان شکل گرفت.

وی افزود: این نهاد مقدس مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و در قالب تشکیلات خاص به عنوان یکی از بخش‌های تأثیرگذار، کمک حال امر آموزش و پرورش شد.

مدیركل آموزش و پرورش استان كردستان با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش، یک سند بالادستی و مورد تأکید است، اظهار کرد: انجمن‌های اسلامی می‌تواند به سه ساحت اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و هنر و زیبایی شناختی این سند به صورت مستقیم و در سه ساحت دیگر به صورت غیرمستقیم ورود کند.

وی با ذکر اینکه باید برای رشد و ارتقای خرد فردی و جمعی در جامعه بیشتر تلاش کرد، افزود: این امر می‌طلبد بخش‌های مختلف تعلیم و تربیت در سطح آموزش و پرورش و جامعه به این رشد کمک کنند.

قربانی گفت: انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی یک جریان اصیل انقلابی است که یکی از وظایف و رسالت‌های آن پاسداری از ارزش‌های انقلاب و انتقال دستاوردهای آن به دانش‌آموزان و دانشجویان است.

بزرگ‌ترین تهدید برای دانش‌آموزان
وی با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی می‌تواند به اجتماعی شدن دانش‌آموزان، آشنایی آنان با مهارت‌های زندگی و سبک اسلامی ایرانی کمک کند، گفت: آسیب‌های اجتماعی ناشی از شرایط عمومی جهانی و خاص کشور، تهدید بزرگ برای دانش‌آموزان است.

مدیركل آموزش و پرورش استان كردستان با اشاره به اینکه مؤلفه‌ صیانت از رشد اخلاقی دانش‌آموزان در مقابل هجمه‌ها و شبیخون‌های فرهنگی، کار ارزشمند و شایان توجهی است، اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی باید بتواند عقلانیت دانش‌آموزان را افزایش دهد و آنان را به مسیر قرب الی الله هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نقد به نظام آموزشی این است که آموزش‌ها عملیاتی ارائه نمی‌شود و فارغ‌التحصیلان کار عملی ندارند، بیان کرد: این آسیب در دانشگاه به دلیل گرایش به مدرک، نمود بیشتری دارد.

پیشرفت‌های مختلف کشور
قربانی با بیان اینکه جامعه در طی چهار دهه اخیر با وجود چالش‌های موجود، موفقیت‌هایی نیز داشته که نباید از آن غفلت کرد، گفت: پیشرفت‌هایی که در حوزه‌ سلول‌های بنیادی، نانو و سایر عرصه‌های علمی در سایه انقلاب اسلامی محقق شده است، کشور را به جایگاهی رسانده که امروز دشمن با احتیاط با ما برخورد کند.

وی با اشاره به وجود چالش‌هایی در حوزه تربیتی اعلام کرد: خوشبختانه بسیاری از جوانان به عرصه‌های مختلف معنوی و ارزشی ورود کرده و به لحاظ تربیتی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند که این مهم در سایه عملکرد مدارس و مراکز آموزشی کسب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه در کنار سیستم آموزش و پرورش بخش‌های دیگر جامعه نیز در تربیت و تعلیم دانش‌آموزان و دانشجویان نقش‌آفرین بوده‌اند، تأکید کرد: باید زمینه‌ای برای حمایت بیشتر از کسانی که در راستای ارتقای فکری، اجتماعی و اخلاقی دانش‌آموزان گام بر می‌دارند، فراهم شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به عنوان یکی از کلیدترین یاریگران آموزش و پرورش عمل می‌کند، یادآور شد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی در شرایط کنونی بیش از پیش در راستای نیل به اهداف آموزشی و پرورشی کمک‌رسان باشد.
انتهای پیام

captcha