طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» ظرفیت خوبی برای کشور است
کد خبر: 3830471
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» ظرفیت خوبی برای کشور است

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» با هدف اشتغال بانوان سرپرست خانوار در استان اجرا می‌شود.

طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» ظرفیت خوبی برای کشور استبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، روز گذشته، پنجم مردادماه با بیان این مطلب در ویدئو کنفرانس هماهنگی میان واحدهای جهاددانشگاهی کشور برای اجرای طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» تشکیل شده بود و از استان هم رئیس جهاددانشگاهی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان حضور داشتند، افزود: آموزش، بازاریابی، اتصال به بازارهای محلی و ملی، برندسازی و استانداردسازی محصولات از مراحل مهم اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی ظرفیت‌ها از مراحل مهم الگوی نوین توسعه مشاغل است، اظهار کرد: این طرح به پایدارسازی مشاغل، توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی، اتصال به بازار و هدفمندی حمایت‌ها و کاهش وابستگی به تسهیلات تأکید دارد.

اوچی اردبیلی ادامه داد: در طرح مذکور توانمندسازی زنان و همچنین ظرفیت مشاغل خانگی برای بهبود معیشتی زنان سرپرست خانواری که به هر دلیلی مسئولیت تامین معاش خانواده را بر عهده دارند، مدنظر است.

بهبود معیشتی زنان سرپرست خانوار

فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز گفت: با توجه به هماهنگی و همکاری‌های خوبی که به صورت سه جانبه بین جهاددانشگاهی، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل شکل گرفته قطعا این طرح اثربخش خواهد بود.

محمدلو با بیان اینکه مزیت‌های استانی طی جلسات متعدد برای اجرای این طرح شناسایی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر لیست 560 نفر از زنان سرپرست خانوار در حال بررسی است که از این تعداد با توجه به معیارهای پیش بینی شده، یک صد و دو نفر وارد طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» خواهند شد.

اتصال به بازار ‌
قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز با تأکید بر اینکه توجه به خروجی و نتایج اجرای طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» امری مهم است، بیان کرد: در اجرای این طرح صرفاً توانمندسازی مدنظر نیست چرا که اتصال به بازار امری مهم در آن تلقی می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه این طرح ظرفیت بسیار خوبی در کشور محسوب می شود، ادامه داد: با ایجاد یک زنجیره ارزشی و برقراری ارتباط با دستگاه‌های مربوطه می‌توان در اجرای این طرح همکاری و همراهی لازم را به عمل آورد.

وی با بیان اینکه آگاهی پشتیبان‌ها از مشکلات، روند اجرای این طرح و میزان ایجاد اشتغال در جامعه می‌تواند عامل محرکی برای کارآیی و ترغیب آنها برای سرمایه‌گذاری باشد، یادآور شد: الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مزایا و جامعیت خوبی نسبت به طرح‌های دیگر برخوردار است و باید سهمیه استان اردبیل با توجه به استقبال زنان سرپرست خانوار ارتقا یابد.

انتهای پیام

captcha