سند تحول بنیادین؛ مبنای حرکت فرهنگیان در بخش‌های اداری و آموزشی
کد خبر: 3810775
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

سند تحول بنیادین؛ مبنای حرکت فرهنگیان در بخش‌های اداری و آموزشی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه سند تحول بنیادین و زیرساخت‌های آن مبنای حرکت فرهنگیان در بخش‌های اداری و آموزشی است، گفت: مدرسه، محور فعالیت‌های آموزشی ـ تربیتی بوده و مدرسه‌محوری یکی از برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش است.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، شامگاه گذشته، 21 اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از معلمان برتر سال ۹۸ که در دفتر نماینده ولی فقیه استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان سند بالادستی، مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و مسئولان ارشد نظام است.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین و زیرساخت‌های آن مبنای حرکت فرهنگیان در بخش‌های اداری و آموزشی است، افزود: مدرسه، محور فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است و مدرسه‌محوری یکی از برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه مدرسه، محور حرکت و برنامه‌های آموزشی و تربیتی است، گفت: یکی از عناصر مهم و تأثیرگذار مدارس، معلمان هستند.
وی با اشاره به نقش عوامل مدرسه در مسائل تعلیم و تربیت، معلمان را یکی از عناصر مهم در مدارس معرفی و بیان کرد: آموزش و پرورش در بسیاری از موفقیت‌های کشور و تربیت نخبگان جامعه نقش‌آفرین است.
قربانی با بیان اینکه استان در اکثر شاخص‌های آموزشی و تربیتی دارای رتبه‌های برتر کشوری است، عنوان کرد: معلمان مهم‌ترین عامل اثر بخش هستند که با تلاش، جدیت و دلسوزی در مدارس برای موفقیت دانش‌آموزان اهتمام ویژه دارند.
وی به تشریح دستورالعمل و فرایند انتخاب معلمان برتر پرداخت و گفت: بعد از فراخوان انتخاب معلمان در سال تحصیلی جاری حدود ۹۰۰ نفر از معلمان واجد شرایط در این فرایند شرکت و فرم، مدارک و مستندات ارسالی آن ها توسط دبیرخانه ستاد بزرگداشت مقام معلم استان بررسی و بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی ۲۳۴ نفر به‌عنوان معلمان برتر در سطح شهرستان و استان انتخاب و معرفی شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان با بیان اینکه نماینده معلمان برتر استان در برنامه کشوری همزمان با هفته معلم با حضور وزیر آموزش و پرورش در تهران تجلیل شد، یادآور شد: در این مراسم نیز سه نفر از فرهنگیان بسیجی نمونه و ۱۶ معلم برتر استانی تجلیل می‌شوند.
انتهای پیام

captcha