تشکیل نهضت تفسیری قرآن در همدان
کد خبر: 3807693
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

تشکیل نهضت تفسیری قرآن در همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ضمن تشکیل نهضت تفسیری قرآن در این استان گفت: توزیع کتابچه‌های جیبی قرآن، گامی در جهت ترویج تفسیر قرآن در سطح جامعه است.

تشکیل نهضت تفسیری قرآن در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: متأسفانه وضعیت کشور در حوزه توجه به تفسیر قرآن ضعیف است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه «قرائت، تدبر و عمل به قرآن» سه وظیفه انسان نسبت به قرآن است، افزود: خوشبختانه کار‌های خوبی در حوزه تلاوت و قرائت قرآن در کشور انجام گرفته است اما در حوزه تدبر و عمل به قرآن، همچنان کشور ضعیف است.
وی ضمن تشکیل نهضت تفسیری قرآن در استان گفت: راستای توجه هر چه بیشتر به تفسیر قرآن داشت در ماه مبارک می‌توان کتابچه‌های جیبی، سوره‌های کوتاه قرآن همراه با تفسیر و معنی به مقدار کافی تهیه و در مساجد، حوزه‌های علمیه، مدارس، ادارات و ... توزیع کرد.
حسنی‌حلم ادامه داد: سپس سوالاتی از این کتاب به مرحله آزمون و مسابقه گذاشته شود تا این مهم گامی در جهت ترویج تفسیر قرآن در سطح جامعه و بستر سازی جهت انس هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان و آحاد مردم با قرآن شود.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی‌محمد عباسی، رئیس دفاتر نهاد دانشگاه‌های استان نیز در این جلسه بیان  کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح تمامی دانشگاه‌های استان جمع خوانی قرآن برگزار خواهد شد.
وی در پایان گفت: جز خوانی قرآن کریم در خوابگاه‌ها و مساجد دانشگاه‌های استان با حضور مبلغان و روحانیان برگزار خواهد شد، بیان مبانی گام دوم انقلاب و نکات تفسیری قرآن کریم از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در دانشگاه‌ها است.
انتهای پیام

captcha