امدادرسانی به ۱۰۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک سمنان
کد خبر: 3799797
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

امدادرسانی به ۱۰۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک سمنان

گروه اجتماعی ــ استاندار سمنان به حادثه بارش سنگین برف در چهار نقطه استان از روز ۲۸ اسفندماه ۹۷ تا روز دوم فروردین‌ماه ۹۸ اشاره کرد و گفت: اولویت در ستاد مدیریت بحران استان، حفظ جان مردم و نجات در راه ماندگان بود که به ۱۰۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی شد.

امدادرسانی به ۱۰۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان عصر روز گذشته، 5 فروردین‌ماه در نشست مدیریت بحران استان سمنان در محل استانداری با بیان اینکه برف و باران از نعمات خداوند است اما یکی از مصادیق شکر نعمت، تمهید مقدمات و اتخاذ راهکارهای مناسب برای بهره‌مندی از این نعمات است، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مدیریت بحران اثربخشی اقدامات در راستای همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط است.

آشناگر ادامه داد: بیش از یک هزار نفر از مردم و مسافران در برف مانده توسط نیروهای پرتلاش و فعال حاضر در منطقه نجات پیدا کردند که اولویت در ستاد مدیریت بحران استان سمنان، حفظ جان مردم و نجات در راه ماندگان بود که خوشبختانه اقدامات مناسبی نیز به انجام رسید.

به گفته وی؛ بارش‌های گسترده برف و باران در روزهای گذشته تا کنون در سطح چهار نقطه استان سمنان خوشبختانه تلفات جانی نداشته که حاصل تلاش تمام فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح و خصوصاً خود مردم است.

استاندار سمنان با بیان اینکه تلاش دستگاه‌های اجرایی در اعزام سریع نیروهای متخصص و کارآزموده به کالپوش و انجام اقدامات مورد نیاز، از نقاط مثبت است یاداور شد: موضوع رانش زمین در حسین آباد کالپوش از نگرانی‌های اینجانب و مسئولان استان محسوب می‌شود که طی تعامل با مدیران کشوری تلاش شده تا با اعزام متخصصان، موضوع را بررسی کرده و از پایداری سد اطمینان حاصل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط بحرانی تمام مدیران باید گوش به فرمان و تابع مدیران بالادستی و به‌ویژه فرمانداران باشند یاداور شد: تهیه بانک اطلاعاتی از امکانات موجود دولتی و غیر دولتی از الزامات هر شهرستان است و در هر جایی که در سطح استان راهدارخانه و یا امکاناتی وجود دارد باید تجهیز و در مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرد.

آشناگر با بیان اینکه مدیرانی که از تجهیزات در اختیار در مواقع بحران به درستی استفاده نکنند، مواخذه خواهند شد، افزود: شناسایی اماکن بحران‌زا باید کاملاً شناسایی شود، و با مستند سازی و انتشار اقدامات انجام شده و امید آفرینی  باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.‌

این مقام عالی استان اذعان کرد: حادثه بارش سنگین برف در چهار نقطه استان سمنان از روز بیست و هشتم اسفندماه ۹۷ تا روز دوم فروردین‌ماه ۹۸ که در این راستا اولویت در ستاد مدیریت بحران استان، حفظ جان مردم و نجات در راه ماندگان بود که بحمدلله اقدامات مناسبی نیز به انجام رسید.

انتهای پیام

captcha