شرکت ۱۰۰۰ نفر از جوانان کشور در طرح دانشجو معلم قرآن
کد خبر: 3793434
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

شرکت ۱۰۰۰ نفر از جوانان کشور در طرح دانشجو معلم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی گفت: تا کنون در اجرای طرح دانشجو معلم قرآن هزار دانشجوی کشور شرکت کرده‌اند و تا پایان سال گذشته، ۳۰۰ هزار نفر ساعت به این دانشجویان آموزش داده‌ایم.

به گزارش ایکنا از کردستان، زهرا نقی‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی کشور، امروز، هفتم اسفندماه در مراسم اختتامیه طرح دانشجو معلم قرآن اظهار کرد: بعد از انقلاب فرهنگی با بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها جهاددانشگاهی فعالیت خود را در سطح دانشگاه‌های استان انجام داد و اولین کار جهاددانشگاهی در سطح دانشگاه‌ها فعالیت‌های قرآنی و برگزاری محافل و کرسی‌های قرآنی بود.
وی افزود: از سال 64 با ایجاد یک نوآوری در زمینه فعالیت های قرآنی یک جشنواره ملی قرآنی ویژه دانشجویان را طراحی کرد و 
اتا سال ۸۵ جهاددانشگاهی خود متولی برگزاری این جشنواره بود و از این به بعد چون به مرحله بلوغ رسیده بود به صورت دوره ای به دانشگاهها واگذار شد.
وی بیان کرد: از سال ۸۲ با راه‌اندازی بزرگترین و تخصصی ترین خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت خود را ادامه داد.
رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی کشور اعلام کرد: از سال ۸۷ بعد از دیدار با مقام معظم رهبری، طرح توسعه فعالیتهای قرآنی در جهاددانشگاهی صورت گرفت و حاصل آن این شد که در کنار ایکنا، شش مرکز دیگر تحت عنوان مرکز آموزش، مرکز مشاوره سبک زندگی اسلامی، مرکز رشد و شکوفایی هنر قرآنی، استودیو صوتی و تصویری، مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم و مرکز دانشجو معلم قرآن فعالیت خود را ادامه داده است.
وی افزود: باتوجه به نظرسنجی صورت گرفته متاسفانه فارغ التحصیلان ما حتی در مقطع دکترا از روخوانی و روانخوانی قرآن محروم هستند و همچنین دانشجویان با اساتید قرآنی خود کمتر ارتباط می‌گرفتند.
نقی‌زاده بیان کرد: در این راستا جهاددانشگاهی دوره دانشجو معلم قرآن را راه اندازی کرد که این طرح سه هدف دانش افزایی، مهارت‌آموزی و اشتغالزایی دانشجویان را دنبال می‌کند.
وی افزود: بعد از پایان این دوره ما دانشجویان را می‌فرستیم که در مرحله‌ای در سطح خوابگاه‌های دانشجویی و بعد از آن در سطح مساجد و مدارس اقدام به آموزش قرآن می‌کنند.
نقی‌زاده اعلام کرد: تا کنون در اجرای طرح دانشجو معلم قرآن هزار دانشجوی کشور شرکت کرده‌اند و تا پایان سال گذشته، ۳۰۰ هزار نفر ساعت به این دانشجویان آموزش داده‌ایم.
وی در پایان یادآور شد: ما در اجرای این طرح هیچ محدودیتی نداریم و هدف ما این است که بتوانیم دانشجویان را با روخوانی و روخوانی قرآن آشنا کنیم.
انتهای پیام

captcha