عضویت ۲۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی لرستان
کد خبر: 3778108
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳

عضویت ۲۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به عضویت ۲۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه های کتابخانه‌ای استان نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است.

عضویت ۲۵ هزار نفر در کتابخانه‌های لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان شامگاه چهارشنبه، ۱۲ دی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی لرستان اظهارکرد: استان لرستان دارای ۳۴ کتابخانه‌ نهادی و ۱۸ کتابخانه مشارکتی است.

وی با بیان اینکه در لرستان ۳۰ پروژه کتابخانه‌ای وجود دارد، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها به اعتبار تقریبی ۲۲ میلیارد تومانی نیاز است که از این تعداد اداره‌کل ارشاد مجری شش پروژه بوده و بقیه زیر نظر  اداره راه و شهرسازی لرستان احداث می‌شوند.

طهماسبی به وقفه ۱۷ ساله پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اشاره و افزود: اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی تاکنون تکمیل نشده است، اما با توجه ویژه‌ استاندار لرستان قرار است یک فاز آن در ابتدای سال ۹۸ افتتاح شود این در حالی است که با افتتاح این پروژه‌ها سرانه فضای مطالعه در استان دو برابر می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به پروژه‌هایی که در سال ۹۷ تکمیل خواهند شد، تصریح کرد: دهه فجر امسال شاهد افتتاح کتابخانه دیناورند خرم‌آباد خواهیم بود و احتمالا کتابخانه‌های کوهدشت و دینارآباد بروجرد افتتاح خواهند شد.

وی به عضویت بیش از ۲۵ هزار نفر در کتابخانه‌های لرستان اشاره و گفت: این افراد از  پانصد هزار جلد کتاب استفاده می‌کنند.

 

انتهای پیام

captcha