فراگیری زبان فارسی از سوی 300 هزار طلبه غیرایرانی جامعةالمصطفی
کد خبر: 3776070
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
رئیس جامعة‌المصطفی خبر داد:

فراگیری زبان فارسی از سوی 300 هزار طلبه غیرایرانی جامعةالمصطفی

گروه اجتماعی ــ رئیس جامعة‌المصطفی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم در جهت تحقق اهداف آموزشی جامعة المصطفی، برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی است، عنوان کرد: 300 هزار طلبه غیرایرانی جامعة‌المصطفی از طریق دوره‌های آموزشی، زبان فارسی را فرا گرفته‌اند. 

فراگیری زبان فارسی توسط 300هزار طلبه غیرایرانی جامعه‌المصطفیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عباسی امروز پنجم دی ماه در پنجمین گردهمایی مؤسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در سطح جهان در سالن عارف الحسینی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم عنوان کرد: زبان فارسی در طول تاریخ یکی از زبان های مهم علمی میان دانشمندان بوده است. 
رئیس جامعة المصطفی العالمین افزود: این زبان در انتقال بسیاری از مفاهیم علمی و ادبی و دینی نقش داشته و در بین سرزمین های مختلفی نفوذ کرده است. 
وی تصریح کرد: این زبان که از قرون گذشته تا کنون به فرهنگ اسلامی پیوند خورده با پیروزی انقلاب اسلامی به زبانی معنوی در انتقال مفاهیم مهمی چون عدالت ورزی و آزادگی تبدیل شد. 
عباسی اظهار کرد: امروز با توجه به ظرفیت های مهمی که از زبان فارسی سراغ داریم به طوری که در رتبه پانزدهم از تکلم در سطح جهان را به خود اختصاص داده می توانیم از آن به عنوان ابزاری راهبردی در جهت ترویج آموزه های دینی استفاده کنیم. 
وی گفت: زبان فارسی در حال حاضر یکی از زبان‌های مهم در تکلم مردم چند کشور در منطقه است که ایران کانون این کشورها به شمار می رود. 
رئیس جامعة المصطفی ادامه داد: زبان فارسی توفیقات خوبی را در عرصه های علمی و دانشی و پژوهشی فراروی اندیشمندان و پژوهشگران قرار داده است و آثار گرانقدری به زبان فارسی تولید شده و در اختیار علاقه مندان در سطح جهان قرار دارد. 
وی با قدردانی از تلاش های بنیاد سعدی در فراگیری زبان فارسی در سطح بین الملل نیز عنوان کرد: از تجربیات علمی مراکز مرتبط به فرهنگ و ادب فارسی بهره گیری می کنیم تا بتوانیم در جهت نیل به اهداف در مسیر پیوند فرهنگ اسلامی و ایرانی گام برداریم.   
انتهای پیام
captcha