افتتاح پروژه راه‌آهن اردبیل در سال ۹۹
کد خبر: 3768251
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

افتتاح پروژه راه‌آهن اردبیل در سال ۹۹

گروه سیاست و اقتصاد- استاندار اردبیل با اشاره به اخذ فاینانس داخلی برای تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل، گفت: در دهه فجر سال ۹۹ پروژه راه‌آهن در اردبیل افتتاح خواهد شد.

افتتاح پروژه راه‌آهن اردبیل در سال ۹۹به گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، عصر امروز، نهم آذرماه در جمع مردم بیله‌سوار با اشاره به وضعیت راه‌آهن اردبیل اظهار کرد: راه‌آهن اردبیل از سال ۸۴ آغاز شده و با توجه به نظر مسئولان مبنی بر اینکه راه‌آهن عامل توسعه است و می‌تواند در آینده سرمایه‌گذار را جذب و اردبیل را به شمال استان و نهایتاً به روسیه وصل کند از سال گذشته با همکاری مردم و مسئولان در تلاشیم تا تکمیل شبکه راه آهن در سریع‌ترین زمان به اتمام برسد.
وی افزود: استان اردبیل به عنوان اولین استان در کشور توانست فاینانس داخلی به میزان ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کار اخذ کند و هر سال نیز ۲۵۰ میلیون تومان به بودجه راه‌آهن اضافه می‌شود و هم اکنون کارگاه‌ها در حال کار هستند و در دهه فجر سال ۹۹ پروژه راه‌آهن در اردبیل افتتاح خواهد شد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه راه‌آهن اردبیل به سمت مغان مشکلاتی در مرکز برای مصوب کردن داشت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بحث مطالعه این پروژه را در استان شروع کردیم و مشاور نیز مشخص شده است.
بهنام جو گفت: برنامه‌ریزی برای تامین مالی اجرای پروژه در سال ۹۹ آغاز شده و از همین ابتدا دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم و این کارعامل توسعه خواهد بود.
استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به مساله منطقه آزاد اظهار کرد: منطقه آزاد ابتدا یک سری ایراداتی داشت که با همکاری نمایندگان مجلس بررسی و نهایتا بحث کلیات در مجلس تصویب شد.
بهنامجو با بیان اینکه منطقه آزاد تحول بزرگی در منطقه ایجاد می‌کند، به امتیاز‌های بسیار خوب آن اشاره کرد و گفت: آزادی عمل سرمایه‌گذاران، معافیت مالیاتی و اشتغال‌زایی جزو مهمترین ویژگی‌های این مناطق هستند که در استان اردبیل شهرستان‌های بیله سوار، پارس‌آباد و گرمی مصوب شد و شهرستان بیله‌سوار کاملاً آماده است چراکه هم گمرک آماده دارد و هم ساختمان‌های مورد نیاز را دارا می‌باشد.
وی ادامه داد: ۲۴ ساعته شدن گمرک بیله‌سوار نیز حرکت خوبی بود و به جهت همین اقدامات صادرات نسبت به سال قبل ۲ برابر شده و این امر به اشتغال‌زایی نیز کمک می‌کند.
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کنار این مسایل، پروژه پایاب سدخد‌آفرین که ۳ ناحیه آن در شهرستان بیله‌سوار قرار دارد و موضوع منطقه آزاد و پروژه پایاب از امتیازاتی است که در هیچ استان دیگر نیست، اما در منطقه مغان در حال شکل‌گیری می‌باشد.
وی عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در هفته‌های آینده فراخوانی برای صنایع تبدیلی با اولویت سرمایه‌گذاران مغان خواهد داد تا شاهد حذف خام‌فروشی در منطقه و شکوفایی هرچه بیشتر کشاورزی در این منطقه باشیم.
استاندار اردبیل با بیان اینکه قطعاً برای سال آینده شاهد ایجاد سه تا چهار کارخانه تبدیلی در منطقه خواهیم بود، بیان داشت: با انتخاب سرمایه‌گذارانی که داوطلبانه ثبت نام کرده‌اند یک تحول اساسی در بحث صنایع تبدیلی و کشاورزی و جلوگیری از خام فروشی در منطقه ایجاد می‌شود.
بهنامجو خطاب به مردم بیله‌سوار گفت: شهرستان بیله‌سوار با وجود ۱۱ هزارهکتار اراضی کشاورزی حاصلخیز در کشور منطقه‌ای بی‌نظیر است و این دو پتانسیل به معنای واقعی استان و شهرستان را از انچه که کمبود داریم غنی کرده است، اما باید زیرساخت‌ها را نیز آماده کنیم.
انتهای پیام

captcha