عشایر؛ همگام با مسائل دینی و انقلاب/ فراهم‌سازی امکانات برای جلوگیری از مهاجرت
کد خبر: 3753873
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

عشایر؛ همگام با مسائل دینی و انقلاب/ فراهم‌سازی امکانات برای جلوگیری از مهاجرت

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه چرام گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران عشایر یکی از گروه‌ها و صنف‌هایی بوده که در این 40 سال همراه با انقلاب اسلامی بود و این نشانگر این است که عشایر عِرق مذهبی دارد و انسان‌هایی هستند که با مسائل دینی و مسیر انقلاب همگام و همراه هستند که این یک امتیاز ویژه است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌نورالله افشار، امام جمعه چرام، 15 مهرماه در همایش گرامیداشت روز ملی عشایر و روستا با بیان اینکه افتخاری که در خصوص عشایر داریم یک افتخار ویژه است، اظهار کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی معمولا عشایر با رژیم شاهنشاهی درگیر بودند، بنابراین دولت شاهنشاهی به فکر فرو رفتند که عشایر را اسکان دهند اما یکی از علت‌های این اسکان به خاطر این بود که نمی‌توانستند عشایر را کنترل کنند نه اینکه به فکر خدمت باشند.
امام جمعه چرام عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران عشایر یکی از گروه‌ها و صنف‌هایی بوده که در این 40 سال همراه با انقلاب اسلامی بود و این نشانگر این است که عشایر ارق مذهبی دارد و انسان‌هایی هستند که با مسائل دینی و مسیر انقلاب همگام و همراه هستند که این یک امتیاز ویژه است.
وی با بیان اینکه عشایر و روستا محور توسعه و محور اقتصاد هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که شعار سال‌ها را شعار اقتصادی نامگذاری می‌کند یعنی ایشان به‌عنوان دیده‌بان انقلاب اسلامی در 10 سال پیش، امروز را می‌دیدند که دشمن در همه عرصه‌هایی که می‌خواهد به ما فشار بیاورد شکست خواهد خورد.
حجت‌الاسلام افشار افزود: دشمن از طریق تهاجم و شبیخون فرهنگی وارد شد و امروز هم آخرین مطلب بحث اقتصادی است که می‌بینیم دشمن دیگر راهکاری ندارد که بخواهد فشار بیاورد و آخرین فشارهای دشمن است به تعبیر معظم له سیلی محکمی هم در مقوله اقتصاد خواهند خورد.
امام جمعه چرام تصریح کرد: در بحث اقتصاد، نقطه مهم و اساسی و پایه‌ای است که ما بتوانیم توسعه و اقتصاد پویا و شکوفایی ایجاد کنیم، یکی از جاهای برجسته این توسعه روستا و عشایر است.
وی متذکر شد: در بحث روستائیان و عشایر ما به‌عنوان خادمان و مسئولان باید امکاناتی که هست را برای عزیزان ببریم تا این مهاجرتی که در حال حاضر به شهرها صورت گرفته است، معکوس شود.
مسلم فریور
انتهای پیام

captcha