امر به معروف و نهی از منکر؛ ضامن اجرای عدالت و امنیت پایدار
کد خبر: 3751062
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

امر به معروف و نهی از منکر؛ ضامن اجرای عدالت و امنیت پایدار

گروه اجتماعی ــ فرمانده نیروی انتظامی البرز گفت: اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای عدالت اجتماعی و ایجاد امنیت پایدار جامعه است.

امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای عدالت و امنیت پایدار

عباسعلی محمدیان، فرمانده نیروی انتظامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: وجوب امر به معروف و نهی از منكر از بديهيات است، حتی در آیین‌های توحیدی دیگر نیز روی این مسئله تاکید شده است.
وی افزود: افراد یک جامعه علاوه بر آن‌که باید به عملکرد خودشان توجه داشته باشند، در قبال سرنوشت یکدیگر هم مسئول هستند، همان‌طور که در برخی آیات، از جمله آیه ۴۱ سوره حج می‌بینیم خداوند بعد از نماز و زکات، به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره می‌فرماید.
فرمانده نیروی انتظامی البرز گفت: اصلاح در یک جامعه ثمره امر به معروف و نهی از منکر است و مصلحان در حقیقت کسانی هستند که خود را مسئول سرنوشت جامعه دانسته و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.
محمدیان بیان کرد: همچنین طبق حدیثی از امام باقر(ع) انجام واجبات، عدالت اجتماعی، سازندگی، استواری حکومت اسلامی و امنیت از برکات و ثمرات عمل به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
فرمانده نیروی انتظامی البرز با تأکید بر اهمیت نقش امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه الهی را از وظایف نیروی انتظامی دانست و افزود: باید با دقت و وسواس و با تذکر لسانی و راهبردهای عملی مناسب این وظیفه خطیر را در جامعه انجام دهیم تا جامعه از آسیب‌های اجتماعی پاک‌سازی و امنیت در جامعه حکم‌فرما شود.
وی امر به معروف و نهی از منکر را لازمه وجودی یک پلیس انقلابی و جهادی دانست و اظهار کرد: تردیدی نیست که در یک جامعه اسلامی پلیس نیز باید عملکردی مبتنی بر اهداف دینی داشته و براساس آموزه‌های اسلامی، مسیر پیش روی خود را مشخص کند.
انتهای پیام

captcha