همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه خراسان‌جنوبی برگزار شد
کد خبر: 3746722
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
همزمان با سراسر کشور؛

همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه خراسان‌جنوبی برگزار شد

گروه معارف_ همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در 150 نقطه استان برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه خراسان‌جنوبی برگزار شد

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، در اولین جمعه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در مناطق مختلف کشور برگزار شد.

بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نقطه در کشور و ۴۱ کشور جهان،به طور همزمان این مراسم را از ساعت ۹ صبح امروز آغاز کرده اند.

در شهرستان بیرجند و در سالن شهیدین قاسمی ، این مراسم با حضور بیش از ۴هزار مادر و نوزاد شیرخوار، برگزار شد.

در این مراسم بیش از هزار و ۸۰۰ دست لباس سبز علوی بین شیرخوارگان، توزیع شد.


حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسینی، یک کارشناس مذهبی در خراسان‌جنوبی، در این مراسم با تسلیت ایام محرم اشاره ای به موضوع احترام به والدین کرد و گفت: پروردگار در قرآن به این مبحث توجه ویژه‌ای داشته و عمل به این موضوع را به قوم بنی اسراییل سفارش کرده است.

حسینی ادامه داد: اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که خداوند آن را در کنار توحید خود قرار داده است و فرموده« شرک نورزید و به والدین خود نیکی کنید».

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: در آیات و روایات چنین وارد شده است که اگر فردی دست نوازش بر سر یتیمی بکشد،به اندازه تارهای موی دستان وی، برایش قصر و منزل در بهشت فراهم میشود.

وی افزود: پیامبر در سخنان خود به مومنان مژده داده که اگر دل یتیمی توسط مومنی شاد شود، آن فرد در بهشت مسرور تر از سایر بهشتیان خواهد بود.

این کارشناس امور دینی اضافه کرد: علاوه بر این موضوع ، احترام به کودکان نیز باید مورد توجه قرار گیرد به گونه‌ای که باید کودک را با الفاظ محترمانه خطاب کرد تا شخصیت متعالی وجودی کودک رشد کند.

حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود به آسیب و مشکل حال حاضر مساجد اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در حال حاضر، جذب جوان به مسجد است که در بعضی مکانها ، این امر به فراموشی سپرده شده است.

این کارشناس مسائل دینی یکی از عوامل این امر را توجه کمتر روحانیت، مداحان و خادمین مسجد به جوانان عنوان کرد و ادامه داد: عامل مهم در جذب جوان به مسجد، احترام گذاشتن به وی است.

انتهای پیام

captcha