ضرورت شکل‌گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز در حوزه آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3743045
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

ضرورت شکل‌گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز در حوزه آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و مفاسد اخلاقی را ازجمله آسیب‌های اجتماعی دارای اولویت در کشور برشمرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه ویژه‌ای در قالب طرح‌های پیشنهادی مصوب از سوی هیئت اندیشه‌ورز استان می‌تواند در کنترل و کاهش این معضلات اجتماعی راهگشا باشد.

 ضرورت شکل‌گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز در حوزه آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از قزوین، جلسه اتاق فکر هیئت اندیشه‌ورز دفتر امور اجتماعی و فرهنگی امروز، 10 شهریور با حضور جمعی از صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه در محل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.
در ابتدا مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن ارائه گزارشی از روند و زمینه‌های شکل‌گیری هیئت اندیشه‌ورز، برنامه‌ریزی لازم برای ارتقاء سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را هدف اصلی راه‌اندازی این هیئت عنوان کرد.
وی با تأکید بر اینکه اگر در پیشگیری اجتماعی به‌خوبی فرهنگ‌سازی کنیم موضوعات به اقدامات سلبی و پیشگیری انتظامی نخواهد رسید، اظهار کرد: موضوع اتاق فکر با توجه به نقش ارزشمندی که دارند می‌توانند بازوان توانمندی برای مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان باشد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و مفاسد اخلاقی را ازجمله آسیب‌های اجتماعی دارای اولویت در کشور برشمرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه ویژه‌ای در قالب طرح‌های پیشنهادی مصوب از سوی هیئت اندیشه‌ورز استان می‌تواند در کنترل و کاهش این معضلات اجتماعی راهگشا باشد.
وی با اشاره به تأثیر و نقش اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه‌ورز در پیشرفت فکری و اجرایی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی گفت: یکی از فواید مهم هیئت‌های اندیشه‌ورز به کار گرفتن خرد جمعی است این اقدام مهم باعث می‌شود خروجی کار هم با اشکال کمتری روبرو باشد
بیدخام، ضمن با اشاره به مصوبات جلسه شورای اجتماعی کشور در خصوص ارائه طرح‌های فوق‌العاده اظهار کرد: ما نیز موظف به انجام کار فوق‌العاده در استان هستیم؛ به این طریق که برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌ها را اعم از طرح‌های ابتکاری در جهت تحکیم بنیان خانواده، عفاف و حجاب، پیشگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی، نشاط اجتماعی و سایر مباحث مرتبط دریافت و برای بررسی و طی فرایند اجرا در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان منعکس کنیم.
وی، نگاه کلان به موضوع‌های اجتماعی و نحوه مدیریت این موضوع‌ها در دستگاه‌های اجرایی را وظیفه هیئت اندیشه‌ورز دانست و اظهار کرد: این مهم بایستی با مشارکت، همکاری و هم‌افزایی میان بخش‌های مختلف سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های دولتی محقق شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی بر ضرورت برگزاری هیئت‌های اندیشه‌ورز در حوزه آسیب‌های اجتماعی تأکید و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت صاحب‌نظران و همچنین برگزاری مستمر جلسات کارگروه اجتماعی و فرهنگی در شهرستان‌ها می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

انتهای پیام

captcha