مسجد محل عرضه اندیشه و اخلاق است
کد خبر: 3740975
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

مسجد محل عرضه اندیشه و اخلاق است

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی‌ ـ هنری مساجد استان اردبیل گفت: مسجد محل عرضه اندیشه و اخلاق است که فعالان مسجدی نیز در این مسئله دخیل هستند و باید با رفتارشان موجب جذب مردم به مساجد شوند.

مسجد محل عرضه اندیشه و اخلاق استنادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: بیش از ۲ هزار مسجد در سطح استان اردبیل وجود دارد که بیش از ۵۴۰ کانون فرهنگی هنری در آن‌ها فعال است.
وی، اظهار کرد: در شهرستان پارس آباد که یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان محسوب می‌شود، ۲۰۰ مسجد وجود دارد که از این تعداد ۶۰ کانون فرهنگی ـ هنری فعالیت می‌کند.
سقاء، افزود: همدلی و همصدایی ارکان مختلف مساجد که عوامل اجرایی شناخته و موجب افزایش همکاری مردم با مساجد می‌شود و برنامه‌های اجرایی نیز با تأثیرگذاری بیشتر صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه مساجد از ابتدای صدر اسلام نقش تعیین کننده‌ای در رفتار و منش جامعه داشته اند، تصریح کرد: مسجد کانون نشر معارف دینی است و باید در زمینه‌های مختلف اخلاق مداری در جامعه مرکز ثقل مساجد قرار گیرد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان با بیان اینکه مسجد محل عرضه اندیشه و اخلاق است و فعالان مسجدی باید با رفتارشان موجب جذب مردم به مساجد شوند، افزود: رسالت امام جماعت ایجاد همدلی در بین ارکان مساجد به ویژه فعالان فرهنگی از جمله کانون و پایگاه بسیج است تا کار‌های فرهنگی تأثیر‌های خوبی در محله داشته باشد.
وی، بیان کرد: کار‌های اشتراکی بین کانون و بسیج و تأکید‌های مقام معظم رهبری در خصوص همکاری بیش از پیش کانون با بسیج نشان از افزایش همدلی است و این اتفاق به خوبی در استان اردبیل اجرایی می‌شود.
انتهای پیام

captcha