انحراف جوانان از دین حربه دیگر دشمنان است
کد خبر: 3734482
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

انحراف جوانان از دین حربه دیگر دشمنان است

گروه شهرستان‌ها - مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد گفت: یکی دیگر از فتنه‌های دشمنان انحراف جوانان از دین با تبلیغات در راستای ترویج بدحجابی است.

انحراف جوانان از دین فتنه دیگر دشمنان است

آیدا عصمتی، مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از دیرباز با نقشه‌های گوناگون سعی در ناامن کردن جو این کشور داشته‌اند و اکنون با استفاده از حربه بدحجابی باردیگر تلاش می‌کنند جوانان را علیه حفظ حجاب تحریک کنند.

وی سن جوانی را پر از شور و هیجان معرفی و اظهار کرد: در این سن حساس دختران و پسران تمایل به زیبا شدن و درخشیدن دارند اما باید آگاه باشند برای رسیدن به چنین هدفی بدحجابی را پیشه نکنند بلکه با حفظ این مهم و رعایت شئونات اسلامی می‌توان متمایز بود.

مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد با اشاره به اهداف دشمن از این اقدام گفت: بیگانگان قصد دارند جایگاه و منزلت زن در جوامع اسلامی را تخریب کرده و همانند زنان غربی به یک کالای مصرفی و زینتی تبدیل شوند. برای عدم دسترسی دشمن به این هدف شوم، جوانان ما، به ویژه زنان و دختران، باید هوشیار باشند تا آغشته امواج مسموم و آلوده‌ غربی نشوند.

انعکاس تبلیغات منفی در فضای مجازی با هدف مسموم کردن ذهن جوانان است
عصمتی به چهارشنبه سفید و مبارزه با حجاب اجباری اشاره کرد و افزود: انعکاس تبلیغات منفی در فضای مجازی با هدف مسموم کردن ذهن جوانان، به ویژه دختران و دورکردن آنان از مسیر اصلی زندگی و آرامش روحی و روانی این قشر آسیب‌پذیر است. از این رو است که چهارشنبه سفید و مبارزه با حجاب اجباری را طراحی کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش خانواده در حفظ این مهم عنوان کرد: گاهی اوقات سخت‌گیری‌های غیرمعقول و جبهه گرفتن در برابر جوانان برای حفظ حجاب از طرف خانواده یک نوع تحقیر و عدم هویت شخصیتی را در بردارد که خود عامل اصلی جهت دامن زدن به بدحجابی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در اسلام حجاب را برای محدود کردن زنان تعریف نکرده‌اند بلکه از آن جهت محفوظ ماندن بانوان و البته آقایان یاد شده است. پس بهتر است از الگوی واقعی حجاب بهره‌مند شد، بدون اینکه خود را محدود کرد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با حفظ حجاب
عصمتی با اشاره به اهداف مهم این کانون در مورد مقوله حجاب بیان کرد: یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی این کانون آشنایی بانوان، خصوصا دختران با جایگاه و منزلت واقعی زن در جامعه است. همچنین زنان می‌توانند همپای مردان در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فعالیت مستمر داشته باشند.

وی عنوان کرد: حفظ حجاب آسیب‌های اجتماعی بسیاری را که متوجه بانوان است، کاهش داده و این کانون در نظر دارد با شناسایی مناطق آسیب‌پذیر در شهرستان، به ویژه حومه شهر، به زنانی که درگیر آفت بدحجابی شده‌اند، کمک کند.

اهم اهداف کانون بانوی مرزنشین در تایباد
عصمتی افزود: ارتقای سرمایه اجتماعی جامعه زنان، تحکیم بنیان خانواده، بهبود و ارتقای سطح فرهنگ خانواده، آگاه‌سازی زنان از حقوق مدنی و مذهبی و بصیرت‌افزایی در مسائل روز از مهم‌ترین اهداف کارگروه این کانون است.

انتهای پیام

captcha