تحکیم بنیاد خانواده در گروی عفاف و حیا
کد خبر: 3728891
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

تحکیم بنیاد خانواده در گروی عفاف و حیا

گروه اجتماعی - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با تأکید بر اینکه تحکیم بنیان خانواده گره خورده با عفت و حیا است، ابراز کرد: احکام اسلام ظاهر و باطنی دارد که باطن آن حفظ بنیان خانواده است و از همین رو همه با هم دست در دست هم برای عفت جامعه تلاش کنیم.

تحکیم بنیاد خانواده در گروی عفاف و حیا

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سید عبدالله ارجاعی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، صبح امروز 19 تیرماه در نشست خبری هفته عفاف و حجاب که در محل این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌های متعددی برای این هفته در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه یکی از جنایات بزرگی که در دوران پهلوی صورت گرفت قتل عام مردم و معترضین به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد بود، ادامه داد: این ماجرا حلقه مفقوده در تاریخ ایران است که کمتر به آن پرداخته شده است.
ارجاعی با اشاره به اینکه رضا خان در سال 1314 در گام اول اقدام به کشف حجاب خانواده سلطنتی کرد، گفت: در گام‌های بعدی رضا خان دستور به کشف حجاب منصوبین به دولت و بعد کشف حجاب عمومی را اعلام کرد.
وی با تأکید بر اینکه علما مشهد پیشقدم در اعتراض به مسئله کشف حجاب شدند، ابراز کرد: مردم در اعتراض به این اقدام رضاخان و دستگیری علما در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی تحصنی آرام و بدون خشونت را آغاز کردند ولی با اقدام عجیب حکومت مواجه شدند.

وحشتناک‌ترین قتل عام در دوران حکومت پهلوی

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی عنوان کرد: طبق دستور دربار درب‌های مسجد بسته شد و به همه مردم داخل مسجد حکم تیر داده شد. لذا مأموران دربار مردم را به تیر بستند و وحشتناک‌ترین قتل عام در آن سال با حدود سه هزار شهید صورت گرفت.
وی با بیان اینکه اجساد را در کامیون‌هایی در پنج نقطه شهر در گورهای دسته جمعی دفن کردند، اظهار کرد: هیچ حکومتی با مردم خود که معترضین به یکی از سیاست‌های حکومت است و اعتراض خود را به صورت مسالمت آمیز بیان کردند، این گونه رفتار نمی‌کند.
ارجایی با بیان اینکه بعد از این واقعه حکومت پهلوی چنان خفقانی را ایجاد کرد که نه خبری از این واقعه منتشر شد و نه بازماندگان توانستند برای شهدای خود مجلسی بگیرند، گفت: بعد از گذشت ده سال کمی از این واقعه آشکار شد و مردم فرصت کردند برای عزیزان خود مجلس ترحیمی بگیرند

راهبرد اصلی دشمن در آستانه 40 سالگی انقلاب

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه اعلام پشیمانی مردم از انقلاب اسلامی با ابزار تطهیر رضا خان راهبرد اصلی دشمن درآستانه 40 سالگی انقلاب است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد وانمود کند که مردم از انقلاب پشیمان شده‌اند.آنان نگران گسترش انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر هستند.
وی با اشاره به اینکه همه ما تاریخ کم می‌خوانیم، ادامه داد: یکی از اقدامات دشمن تطهیر رضاخان و اسطوره سازی از اوست.

ارجاعی با بیان اینکه 21 تیرماه زمان خوبی برای پاتک زدن به دشمن است، ادامه داد: باید در این روز ضد دینی و ضد مردمی بودن رژیم پهلوی را به مردم اثبات کنیم. رژیم پهلوی کوچک‌ترین احترامی برای امام رضا(ع) قائل نشدند و در جایی که امام معصوم(ع) حضور دارند معنا ندارد مردم را به گلوله ببندند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با تأکید بر اینکه این اقدام رضا خان همانند اقدام داعشیان امروزی بود، اظهار کرد: یکی دیگر از حوزه‌هایی که باید بر روی آن کار شود نقش عفاف در بنیان تحکیم خانواده است.

وی ادامه داد: امروز دشمن نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را با حربه نظامی شکست دهد چرا که امنیت جمهوری اسلامی به امنیت منطقه گره خورده است.لذا آنان بعد از گزینه نظامی به سراغ جنگ اقتصادی رفتند که در آنجا نیز شکست خورده و نتوانستند با فشارهای اقتصادی مردم را از نظام جمهوری اسلامی نا امید کنند.

دشمن عرصه فرهنگ را نشانه گرفته است

ارجایی با تأکید بر اینکه دشمن عرصه فرهنگی ما را نقطه هدف قرار داده است، گفت: همیشه منظور از حجاب چادر نیست، بلکه منظور از حجاب ضریب غیرت ملی، عفت عمومی و نگاه خوب مردان در جامعه است. اگر ریشه بی عفتی در جرایم را پیگیری کنیم خواهیم فهمید که دشمن نقطه خوبی را برای هدف انتخاب کرده است و صدمات بسیاری را از این طریق به نظام وارد می‌کند.

تحکیم بنیان خانواده در گروی عفت و حیا

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با تأکید بر اینکه تحکیم بنیان خانواده گره خورده با عفت و حیا  است ابراز کرد: همه با هم دست در دست هم برای عفت جامعه تلاش کنیم.احکام اسلام ظاهر و باطنی دارد که باطن آن حفظ بنیان خانواده است.

وی با بیان اینکه هفته عفاف و حجاب از19 تیرماه آغاز و تا 24 تیر ادامه دارد، افزود: بیش از دو هزار برنامه در طول این هفته در خراسان رضوی در مساجد، بقاع متبرکه، حرم مطهر رضوی، کانون‌های فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

ارجاعی با بیان اینکه راهپیمایی مدافعان حریم خانواده در روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه هشت و نیم صبح همزمان با واقعه مسجد گوهرشاد از عرصه میدان شهدا به سمت حرم مطهر آغاز خواهد شد، گفت: در این مراسم راهپیمایان بعد از راهپیمایی در حرم مطهر برای سخنرانی آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد آماده خواهند شد.

معرفی هشت بانوی برتر همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به اینکه هر ساله ستاد امر به معروف و نهی از منکر  تعدادی از زنان برتر که در عرصه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند را معرفی می‌کند، عنوان کرد: امسال نیز از هشت بانوی برتر در حوزه‌های مختلف تقدیر خواهد شد.

وی اختتامیه جشنواره چادرهای آسمانی، شب شعر قیام گوهر شاد، برپایی 21 ایستگاه عفاف و حجاب در سطح شهر با عنوان« یک حس خوب»، چاپ و توزیع پوسترهای موضوعی، همایش عفاف و حجاب در 12 مسجد محوری، برپایی حلقه‌های معرفت در حرم مطهر را از جمله برنامه‌های هفته عفاف و حجاب معرفی کرد و اظهار کرد:  امسال حدود 800 پوستر به دبیرخانه ستاد ارسال شده است که از این بین حدود 21 اثر انتخاب و به عنوان پوستر از آن‌ها استفاده می‌شود.

ارجاعی با اشاره به اینکه بهترین عرصه امر به معروف و نهی از منکر را امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به حاکمان دانست و گفت: امروزه رسانه‎ها باید بلندگوی امر به معروف و نهی از منکر باشند. این انمر و نهی را در همه حوزه‌ها جاری کنیم.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه حدود 939 نفر آموزش دیده در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در مشهد داریم، ابراز کرد: از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین ماه بیش از 76 هزار تذکر لسانی در عرصه عدم فروش کالای قاچاق، عدم فروش کالای خارجی و... در سطح شهر داشته‌ایم، که هیچ کدام آن‌ها به دعوا و درگیری ختم نشده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 124 هزار تذکر لسانی در ماه مبارک رمضان داشته‌ایم، گفت: مشهد به 30 نقطه تقسیم بندی شده است که هر کدام از منطق اولویت خاص خود را در امر به معروف و نهی از منکر دارند که اولویت اطراف حرم مطهر را فرهنگ میزبانی معرفی کرده‌ایم.

انتهای پیام

captcha