رژیم‌های لاغری و ارتباط آن با روزه‌‌داری
کد خبر: 3718035
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

رژیم‌های لاغری و ارتباط آن با روزه‌‌داری

گروه اجتماعی- در حال حاضر در بسیاری از روش‌های پزشکی به منظور کاهش وزن و یا سلامت اندام‌های بدن، روزه‌داری توصیه می‌شود، حتی در بسیاری از سالن‌های ورزشی نیز برای کاهش وزن، سوخت‌وساز بهتر و عملکرد بهتر بدن، نخوردن و ننوشیدن متناوب در مدت زمان خاص ارائه می‌شود.

رژیم‌های لاغری و ارتباط آن با روزه‌‌داری

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی به نقل از نیوز، نخوردن و ننوشیدن در زمان مشخص یکی از توصیه‌های پزشکی امروز برای تناسب اندام و سلامت بدن است که این مورد بر اساس دین اسلام روزه‌داری نام دارد.

در حال حاضر در بسیاری از روش‌های پزشکی به منظور کاهش وزن و یا سلامت اندام‌های بدن، روزه‌داری توصیه می‌شود. حتی در بسیاری از سالن‌های ورزشی نیز برای کاهش وزن، سوخت‌وساز بهتر و عملکرد بهتر بدن، نخوردن و ننوشیدن متناوب در مدت زمان خاص ارائه می‌شود. با این حال رمضان بسیار متفاوت بوده و افراد 14 تا 18 ساعت بدون غذا یا آب به مدت یک ماه تمام روزه‌ می‌گیرند.

روش علمی توصیه شده به افراد برای سلامت بدن بسیار شبیه به روزه بوده و افراد غذاهای سالم می‌خورند و در طول هشت ساعت این کالری را مصرف می‌کنند.

در ادامه پنج علت علمی و پزشکی برای تاثیر روزه بر سلامت ذهن و جسم بیان شده است.

تعادل هورمونی
دکتر Akil Palanisamy پزشک تحصیل کرده در هاروارد، عنوان کرد: هدف اولیه از روزه‌داری در روزهای متناوب، تعادل هورمونی است. در حالی که هورمون رشد افزایش می‌یابد. در رژیم IF (نخوردن متناوب) هورمون‌های متابولیک مانند انسولین، لپتین و گرلین نرمال می‌شوند.

چربی‌سوزی
روزه‌داری باعث افزایش متابولیسم بدن و شکستگی بافت چربی می‌شود.

ضد پیری
IF باعث افزایش autophagy یعنی مرحله‌ای که سلول‌های بدن سموم و سلول‌های مرده را از بین می‌برند، شده است و در نتیجه بازسازی سلول‌ها و فرآیند ضد پیری حاصل می‌شود.

کاهش استرس
روزه استرس اکسیداتیو را در سطح سلولی کاهش داده و سبب سلامت قلب می‌شود.

خواب بهتر
روزه، ریتم خواب را تنظیم کرده و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. در زمان روزه‌داری دستگاه گوارش 12 تا 16 ساعت برای هضم غذا زمان دارد. همچنین فاصله زمانی بین آخرین وعده غذایی و زمان خواب افزایش و در نتیجه رفلکس معده کاهش یافته و خواب بهتری خواهید داشت.

با این حال روزه تنها زمانی برای کاهش وزن و سلامت مفید خواهد بود که رژیم غذایی شامل انواع میوه‌ها، سبزیجات تازه، پروتئین‌ها و چربی‌های خوب داشته باشید و از مصرف غذاهای فرآوری شده، آرد تصفیه شده، قند و روغن‌های ترانس پرهیز کنید.

انتهای پیام

captcha