کاهش معنویت در جامعه؛ عامل اصلی طلاق و آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3715016
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

کاهش معنویت در جامعه؛ عامل اصلی طلاق و آسیب‌های اجتماعی

گروه فرهنگی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال گفت: کاهش معنویت در جامعه، عامل اصلی طلاق و آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده ها و به‌ویژه جوانان و نوجوانان است.

کاهش معنویت در جامعه؛ عامل اصلی طلاق و آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام محسنی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال روزگذشته 25 اردیبهشت ماه در جلسه کارگروه تخصصی کاهش آسیب های اجتماعی خلخال گفت: در حالی که ۲۷۱ مورد واقعه طلاق در سال ۹۵ در دفاتر ازدواج و طلاق این شهرستان ثبت شده این آمار در سایه راهکارهای پیشگیرانه به ۱۷۳ مورد کاهش یافته است.
وی از تلاش برای اجباری شدن آموزش قبل از ازدواج برای زوجین جوان خبرداد و اظهار کرد: با توجه به نتایج مثبت آموزش قبل از ازدواج در کاهش پدیده طلاق، در صورت اجرای این طرح در خلخال دفاتر ثبت ازدواج این شهرستان داشتن گواهینامه پایان دوره آموزشی ازدواج برای ارائه به دفاتر ثبت ازدواج از سوی زوجین الزامی خواهد بود.
رئیس تبلیغات اسلامی خلخال ضمن تقدیر از مشارکت دستگاههای فرهنگی شهرستان در جهت کاهش آمار طلاق و سعی در کاهش آسیب های اجتماعی بعد از طلاق افزود: کاهش معنویت در جامعه عامل اصلی طلاق و آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده ها و به‌ویژه جوانان و نوجوانان در جامعه است.
وی اظهار کرد: برای رفع مشکلات و معضلاتی مانند پدیده طلاق نیاز به آگاه سازی افراد و اقشار مختلف جامعه است و تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت های هیئات مذهبی،مداحان و روحانیون که بازوان توانمند تبلیغات اسلامی هستند و اجرای گفتمان های دینی و کارگاههای آموزشی می تواند در این راستا بسیار کارگشا است.
انتهای پیام

captcha