ارتباط عمیق بین جوان و خانواده، سبب عمق بخشی روابط عاطفی می شود
کد خبر: 3710510
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

ارتباط عمیق بین جوان و خانواده، سبب عمق بخشی روابط عاطفی می شود

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ارتباط عمیق بین جوان و خانواده اش و باورهای دینی و ملی مبتنی بر لزوم ارتباط صمیمانه با یکدیگر سبب عمق بخشی به روابط عاطفی می شود.

مصطفی کافی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل در گفت وگو با ایکنا از اردبیل با اشاره به موضوع انس با والدین، افزود: اکرام والدین وتوجه ویژه به آنان و تلاش در جهت تامین نیازهایشان از اموری است که اسلام تاکید ویژه نسبت به آن دارد.
وی ادامه داد: خدمت به خانواده وسیله دستیابی به بهشت معرفی شده است وامام صادق(ع) به یکی از یارانش به نام ابراهیم بن شعیب فرمود: «اگر می توانی پدر پیر وضعیف خود را بر روی دوش بگیری و برای قضای حاجب ببری و با دست خود لقمه گیری و به دهان او بگذاری این کار را بکن این بهشت فردای توست».
کافی تصریح کرد: فرزندان در ارتباط با والدین خود باید توجه داشته باشند که رابطه فرزند با پدر و مادر مهم ترین نوع رابطه ای است که دو انسان می توانند با یکدیگر داشته باشند. والدین از علل وجودی فرزند به شمار می آیند یعنی فرزند وابستگی وجودی به والدین خود دارد. این رابطه یک سویه است زیرا فرزند هرگز نمی تواند علت وجودی پدر و مادر خود باشد یعنی وجود پدر ومادر وابسته به وجود فرزند نیست به همین دلیل حقوق والدین بر فرزند به مراتب بیشتر از حقوق فرزند بر والدین است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ارتباط عمیق بین جوان و خانواده اش و باورهای دینی و ملی مبتنی بر لزوم ارتباط صمیمانه با یکدیگر سبب عمق بخشی به روابط عاطفی همسران می شود.
وی در پایان گفت: دراسلام درباره ضرورت ارتباط موثر با این دو خانواده توصیه هایی شده است خداوند در قرآن بارها بر نیکی کردن و احترام به پدر و مادر سفارش کرده و احسان به والدین را پس از امر به پرستش خود امری ضروری شمرده است. در روایات اهل بیت(ع) نیز بر نیکی به پدر ومادر چه نیکوکار باشند چه خطاکار تاکید بسیار شده است .
انتهای پیام

captcha