پیگیر پرداخت بدهی‌ها به معلمان قرآن هستیم/ تجلیل از 40 معلم نمونه در استان فارس
کد خبر: 3709899
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
احمدی در پاسخ به ایكنا:

پیگیر پرداخت بدهی‌ها به معلمان قرآن هستیم/ تجلیل از 40 معلم نمونه در استان فارس

گروه اجتماعی ـ سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس با اشاره به بدهی‌های میلیاردی این اداره‌كل به معلمان قرآن به خاطر فعالیت در مدارس قرآن تأكید كرد كه ما حتماً پیگیر این مسئله خواهیم بود.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول احمدی، سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس در امروز، 8 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز در پاسخ به خبرنگار ایكنا مبنی بر بدهی‌های میلیاردی این اداره‌كل به مربیان قرآن از بابت تدریس در مدارس قرآن در دوره‌های پیشین تأكید كرد كه ما حتماً پیگیر این مسئله خواهیم بود.
وی افزود: سند تحول بنیادین مبتنی بر قرآن و آموزه‌های آن تدوین شده است كه به عنوان سند بالادستی در وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

تربیت سالم دانش‌آموزان در گرو حركت به سمت آموزه‌های قرآن است
احمدی با بیان اینكه روح تعلیم و تربیت ایده‌آل در آموزش و پرورش همان است كه روح قرآن در آن دمیده می‌شود، گفت: اعتقاد داریم كه اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان دارای تربیت سالم داشته باشند، باید آنان را به سمت آموزه‌های قرآن سوق دهیم.

نهایت تلاش خود را می‌كنیم تا فعالیت‌های قرآنی تعطیل نشود
سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس با تأكید بر اینكه ما هیچگاه سعی نكردیم كه فعالیت‌های قرآنی را نادیده بگیریم، افزود: ما نهایت تلاش خود را كردیم تا این فعالیت‌ها در آموزش و پرورش تعطیل نشود.
وی همچنین به قضیه همكاری این اداره‌كل با اوقاف در برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی اشاره كرد و گفت: به دلیل كمبود اعتبارات مجبور شدیم برای برگزاری این مسابقات به اوقاف مراجعه كنیم كه آن‌ها هم در این زمینه بنا شد با ما همكاری داشته باشند.

فعالیت‌های قرآنی سرآمد فعالیت‌های تربیتی آموزش و پرورش است
احمدی، فعالیت‌های قرآنی را سرآمد فعالیت‌های تربیتی آموزش و پرورش دانست و از برگزاری اردوهای قرآنی ویژه بانوان و آقایان توسط این اداره‌كل خبر داد.
سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره كرد و گفت: هفته معلم مطابق روال هر سال از 12 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و به‌مدت یك هفته ادامه دارد و هر روز آن نیز به یك نامگذاری شده و متناسب با آن نامگذاری برنامه‌های متنوعی در این راستا اجرا می‌شود.
وی، حضور در جمع فرهنگیان، دیدار با مسئولان مختلف، بازدید از مدارس و تجلیل از معلمان و فرهنگیان و غیره را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: باور به نقش آموزش و پرورش باید نهادینه شود كه این باور تقریباً نهادینه شده است.

فرهنگ‌سازی باید از درون مدارس آغاز شود
احمدی اظهار كرد: اگر شهرداری یا سایر ادارات به دنبال كار فرهنگی و فرهنگ‌سازی میان شهروندان است باید به آموزش و پرورش مراجعه كند تا بتوانیم فرهنگ‌سازی را از درون مدارس برای دانش‌آموزان انجام دهیم و مسلماً هر كدام از آنان نیز در خانواده و جامعه سفیران آن فرهنگ خواهند شد.

وظیفه آموزش و پرورش بیشتر تربیت است
سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه بر اساس سند تحول بنیادین وظیفه آموزش و پرورش، تنها آموزش صرف نیست بلكه بیشتر تربیت مدنظر است، گفت: تربیت را در 5 محور علم، اخلاق، عمل، ایمان و به ویژه تفكر دنبال می‌كنیم.
وی با تصریح اینكه آموزش و پرورش به دلیل گستردگی قابل مقایسه با هیچ دستگاه دولتی و غیردولتی نیست، گفت: آموزش و پرورش هم به دلیل تعدد مخاطبان و هم به خاطر نقشی كه در جامعه ایفا می‌كند، دارای نقش حیاتی است.

تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم
احمدی در ادامه به تشریح نامگذاری روزهای هفته معلم پرداخت و گفت: 12 اردیبهشت به نام سلوك معلم و سلوك شهید مطهری نامگذاری شده است كه در آن مقام معلمان تكریم می‌شود.
سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: 13 اردیبهشت‌ نیز به نام معلم و تكریم اجتماعی نامگذاری شده است و در آن برنامه‌هایی نظیر گلباران قبور شهدا، سركشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگر فرهنگی، اجرا خواهد شد.
وی افزود: 14 اردیبهشت‌ماه هم به نام معلم و توصیه اجتماعی و انسجام ملی نامگذاری شده است و در آن روز شركت گسترده فرهنگیان در نماز جمعه، مساجد، و حسینیه‌ها خواهیم داشت؛ 15 اردیبهشت نیز به نام پیشكسوتان تعلیم و تربیت نامگذاری شده و در آن جلسه‌ای با حضور برگزیدگان فرهنگی برگزار خواهد شد.
احمدی با بیان اینكه یكسر معیارها برای برگزیدگان فرهنگی در نظر گرفته می‌شود، گفت: قریب 400 نفر به عنوان فرهنگیان در انتخابات منطقه‌ای شركت می‌كنند و امسال 180 معلم به عنوان معلم منطقه انتخاب شده و در استان نیز 40 معلم به عنوان معلم نمونه در هفته معلم امسال تجلیل خواهند شد.
سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس گفت: 16 اردیبهشت‌ماه به نام روز معلم و مسئولیت‌پذیری و هدایت انقلابی نامگذاری شده است كه از این فرصت جهت تبیین نقش معلم در جامعه و بازگویی مسائل و دستاوردهای فرهنگیان در حوزه‌های مختلف استفاده خواهیم كرد كه این كار را در قالب برگزاری مسابقات مختلف خاطره‌نویسی، انشا و اهدای شاخه گل به معلمان انجام می‌دهیم.
وی با بیان اینكه 17 اردیبهشت به نام معلم؛ مرج تربیتی و مولد سرمایه اجتماعی و 18 اردیبهشت‌ماه نیز به نام معلم و تكریم سازمانی نامگذاری شده ‌اند كه در آن برنامه‌هایی متناسب با این روزها اجرا خواهند شد.

شناسایی استعدادهای هنری دانش‌آموزان در ساخت سریال‌ خورشیدهای سه‌گانه
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به همكاری این اداره‌كل در ساخت سریال خورشیدهای سه‌گانه (حافظ، سعدی و خواجوی كرمانی) اشاره كرد و گفت:‌ در این همكاری بناست تا حتماً از ظرفیت و استعدادهای دانش‌آموزان استفاده شود و در این راستا نیز استعدادهای هنر دانش‌آموزان شناسایی خواهند شد.
انتهای پیام

captcha