گشایش چهل‌وپنجمین دوره آموزش زبان فارسی در لاذقیه سوریه
کد خبر: 3706349
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

گشایش چهل‌وپنجمین دوره آموزش زبان فارسی در لاذقیه سوریه

گروه ادب ــ به همت مرکز فرهنگی ایران در لاذقیه سوریه، چهل‌وپنجمین دوره آموزش زبان فارسی (دوره بهاری) همزمان با 26 فروردین‌ماه با حضور فارسی‌آموزان سطح یک، دو و سه و دوره ترجمه، گشایش یافت.

گشایش چهل‌وپنجمین دوره آموزش زبان فارسی در لاذقیه سوریه

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در آیین افتتاحیه این دوره آموزش زبان فارسی، نادر آزاد، وابسته فرهنگی ایران در لاذقیه سوریه، از فارسی‌آموزانی که برای اولین‌بار در دوره‌های آموزشی زبان فارسی در مرکز فرهنگی ایران در لاذقیه شرکت کرده‌اند، تقدیر کرد و در ادامه فعالیت‌های مرکز فرهنگی کشورمان و تدریس زبان فارسی در این مرکز، از به کارگیری بهترین اساتید سوری یاد کرد.

نادر آزاد گفت: سه استاد سوری دوره بهار 1397، دارای مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه‌های معتبر ایران و از سابقه قبلی تدریس در مرکز فرهنگی ایران در لاذقیه برخوردار هستند که همین موضوع، یکی از مزایای مهم آموزش زبان فارسی در مرکز فرهنگی لاذقیه است.

مدیر مرکز فرهنگی ایران در لاذقیه همچنین از فارسی‌آموزان خواست تا فراگیری این زبان را جدی گرفته و با تمرین مستمر و کوشش فراوان و به کارگیری وسایل کمک‌آموزشی و نیز دیدن فیلم‌ به زبان فارسی که در مرکز فرهنگی ایران موجود است، این زبان را به خوبی فرا گیرند.

وی همچنین فارسی‌آموزان را به تماشای برنامه‌های ده‌ها کانال فارسی‌زبان ایران که از طریق ماهواره قابل دریافت است، توصیه کرد و از فارسی‌آموزان خواست تا با یکدیگر به زبان فارسی صحبت کنند.

نادر آزاد در ادامه وعده داد که در صورت موفقیت در این زبان و تسلط در مکالمه، بهترین فارسی‌آموزان برای شرکت در دوره آموزشی دانش‌افزایی بنیاد سعدی در ایران انتخاب و اعزام خواهند شد.

سپس رانا جونی، با سابقه‌ترین مدرس زبان فارسی مرکز فرهنگی ایران در لاذقیه با بیان سخنانی از این مرکز برای فراهم کردن زمینه گسترش زبان فارسی قدردانی کرد و دانشجویان زبان فارسی را به تمرین و سخت‌کوشی فرا خواند. وی در بخش پایانی سخنان خود، ایران را کشوری مهم و با سابقه تمدنی فراوان خواند و بر اهمیت دوستی دو کشور تأکید و فارسی‌آموزان را به شناخت فرهنگ و تمدن ایران تشویق کرد.

یادآور می‌شود، در دوره بهاری آموزش زبان فارسی در مرکز فرهنگی ایران در لاذقیه، 51  نفر در سه سطح یک، دو و سه و نیز دوره ترجمه ثبت‌نام کرده و به فراگیری زبان فارسی مشغول هستند.

انتهای پیام

captcha