تولیدات و خوراک فرهنگی در تمام زمینه‌ها برای مردم مهیا شود
کد خبر: 3684920
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

تولیدات و خوراک فرهنگی در تمام زمینه‌ها برای مردم مهیا شود

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه تولیدات و خوراک فرهنگی در تمام زمینه‌ها برای مردم مهیا شود، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تولیدات فرهنگی و هنری متناسب در تمامی حوزه ها حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شامگاه گذشته، سوم بهمن ماه در نشست هم اندیشی با هنرمندان و روسای انجمن های فرهنگی، هنری و قرآنی دیواندره اظهار کرد: بایستی تولیدات و خوراک فرهنگی در تمام زمینه ها برای مردم مهیا شود.
وی این رسالت خطیر را وظیفه انجمن‌های فرهنگی و هنری دانست و عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تولیدات فرهنگی و هنری متناسب در تمامی حوزه ها حمایت می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، انجمن‌های فرهنگی و هنری بازوهای اجرایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب کرد و افزود: در حد توان تمامی انجمن‌های وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجهیز می‌شوند.
قلعه‌شاخانی، با بیان اینکه معرفی مشاهیر، مفاخر و چهره‌های فرهنگی، هنری و قرآنی جز رسالت‌های این اداره کل است، اعلام کرد: شهرستان دیواندره هنرمندان بزرگی در تمامی عرصه‌ها دارد که معرفی این چهره‌های فرهنگی به صورت مجزا مورد توجه است.
وی از احیا جشنواره موسیقی آواهای محلی دیواندره خبر داد و افزود: باید با همفکری و همراهی فعالان فرهنگی برای تمامی حوزه‌های فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان خواستار پیش‌بینی یک برنامه کلان در سطح ملی در شهرستان دیواندره شد و بیان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های بالقوه زیادی در عرصه‌های مختلف دارد که لازم است با همفکری هنرمندان یک برنامه کلان با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دیواندره برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شود و برندی برای این شهرستان باشد.
قلعه شاخانی با تاکید فرهنگ باید دغدغه اصلی جامعه باشد و تا این مهم انجام نشود سایر معضلات فرهنگی مرتفع و برطرف نخواهد شد، قول ساخت پلاتوی تئاتر مجتمع فرهنگی دیواندره را در آینده نزدیک داد.
یادآور می‌شود؛ در این دیدار هر کدام از هنرمندان و اعضای انجمن های فرهنگی، هنری و قرآنی دیواندره مسائل و مشکلات حوزه خود را با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در میان گذاشتند و راهکارهای ارتقای توسعه فعالیت فرهنگی و هنری این شهرستان مطرح و بررسی شد.

captcha