تلاش مسئولان برای رفع مشکلات، امید را به مردم بازمی‌گرداند
کد خبر: 3679802
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

تلاش مسئولان برای رفع مشکلات، امید را به مردم بازمی‌گرداند

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی‌فقیه در لشکر هشت نجف اشرف گفت: اگر در خصوص برخورد با مفسدان اقتصادی اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی صورت گرفته و مردم نیز شاهد تلاش مسئولان برای رفع نیازها و مشکلات خود باشند، حوادثی نظیر اغتشاشات اخیر کمتر اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور، نماینده ولی‌فقیه در لشکر هشت نجف اشرف در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان در خصوص تجمعات و اعتشاشات اخیر اظهار کرد: این تجمعات پیش‌زمینه‌هایی داشت، به این صورت که تعدادی از افراد در مؤسسات مالی-اعتباری سرمایه‌گذاری کرده بودند و خواسته‌های صنفی داشتند، البته انتظارات و مطالبات خود را به صورت آرام و منطقی مطرح کردند؛ اما عده‌ای سودجو از این تجمعات سوءاستفاده کرده و آن را به حرکت‌های ساختارشکنانه و مقابله با ارزش‌ها و اصول و مبانی دینی تبدیل کردند.
وی افزود: به نظر من اینها هیچ کدام از مردم نبوده و فقط دنبال این بودند که از حضور مردم سوءاستفاده کنند. خوشبختانه مردم فهیم ما به سرعت متوجه این قضیه شده و خود را از صف اغتشاشگران جدا کردند. تعداد آنها بسیار اندک بود و حتی در بعضی از شهرها مثل اصفهان به ۲۰۰ نفر هم نمی‌رسید، به همین خاطر نتوانستند اهدافی را که در سر می‌پروراندند، دنبال کنند.
حجت‌الاسلام طالب‌پور با بیان اینکه اغتشاشگران بیشتر توسط شبکه‌های خارجی و رسانه‌های بیگانه تحریک می‌شدند، گفت: از آنها خواسته می‌شد تا حرکت‌های ساختارشکنانه انجام دهند، ولی به خاطر حضور نیروی انتظامی و راهپیمایی‌های مردم نتوانستند به اهدافشان برسند، ولی با این حال اقدامات‌شان خسارت‌هایی به بیت‌المال و مردم وارد کرد.
وی خاطر نشان کرد: اگر اینها واقعا به بهانه مردم وارد میدان شده و خود را سخنگوی مردم معرفی می‌کردند و یا اینکه مطالبات اقتصادی داشتند، پس چرا تا این حد خسارت وارد کردند؟ این خسارت‌ها از جیب مردم و بیت‌المال جبران می‌شود، بنابراین اقدامات و حرکت‌های تخریبی نشان داد که اینها از مردم و دلسوز آنها نبوده و فقط مردم را بهانه‌ای برای رسیدن به اغراض شوم خود قرار داده بودند.
نماینده ولی‌فقیه در لشکر هشت نجف اشرف در خصوص اقدام مسئولان نظام در قبال این حوادث گفت: مسئولان باید به مشکلات اقتصادی و مطالبات به حق مردم پاسخ دهند و برای رفع مشکلات اقدام کنند. در روزهای اول، اعتراضات کاملا آرام و منطقی بود و افرادی که در مؤسسات اعتباری سرمایه‌گذاری کرده و این مؤسسات ورشکسته شده و یا کارگر و بازنشسته‌ای که ماه‌ها حقوق نگرفته بودند، مطالبات به حقی داشتند؛ لذا مسئولان باید برای رفع مشکلات آنها تلاش و همت به خرج دهند.
وی ادامه داد: مسئولین باید مراقب باشند و دچار غفلت نشوند. دشمن به خصوص در فضای مجازی در کمین ماست و شاهد بودیم که حرکت‌های اخیر بیشتر از فضای مجازی مدیریت می‌شد. حتی در گذشته بعضی از مسئولین هشدار داده و تأکید کرده بودند که باید بر فضای مجازی کنترل و نظارت صورت گیرد، اما عده‌ای گفتند لازم نیست و نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، ولی این روزها شاهد بودیم که هم ضرورت پیدا کرد و هم قادر به انجام این کار بودیم، پس چرا از قبل پیشگیری نکرده و آمادگی کسب نکنیم تا این اتفاقات رخ ندهد.
حجت‌الاسلام طالب‌پور تصریح کرد: این اقدامات برای حیثیت نظام جمهوری اسلامی ضرر دارد. زمانی که مردم دنیا بزرگ‌نمایی و عربده‌کشی رسانه‌های خارجی از این اغتشاشات را می‌بینند، حیثیت نظام در معرض خطر قرار می‌گیرد. مسئولین باید هوشیار باشند، هشدارهای رهبری و دستگاه‌های امنیتی را جدی گرفته و از بروز این اتفاقات پیشگیری کنند و اگر اتفاقی رخ داد، در کمترین زمان ممکن در صحنه حضور یافته و جریان رویدادها را مهار کنند.
وی با اشاره به واکنش مردم نسبت به این اقدامات گفت: مردم با این حرکت‌ها همراهی نکردند و حتی زمانی که تعدادی از اغتشاشگران به مردم برای حضور در تجمعات التماس می‌کردند، مردم همراهی نکرده و حتی با اغتشاشات برخورد کردند. از طرف دیگر، حضور مردم در راهپیمایی‌ها و تجمعات حماسی نشان داد که اگرچه مردم گلایه و مشکلات دارند، اما به اصل نظام و انقلاب معتقد بوده و اجازه توهین عده‌ای ساختارشکن را نمی‌دهند.
نماینده ولی‌فقیه در لشکر هشت نجف اشرف اظهار کرد: اگر مسئولین وظیفه خود را به درستی انجام دهند، اصلا مطالبه‌ای به وجود نمی‌آید. افرادی هستند که مطالباتشان بیشتر به خاطر کم‌اطلاعی یا بی‌اطلاعی است، بنابراین باید اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی صورت گرفته و واقعیت‌ها بیان شود. اگر مسئولین وظیفه خود را انجام داده و رفع مشکلات را در اولویت قرار دهند و مردم ببینند که مسئولین برای رفع نیازهای آنان تلاش می‌کنند، ولو اینکه نتیجه ندهد، دیگر دلیلی برای اعتراض نمی‌بینند.
وی اضافه کرد: باید شفاف‌سازی صورت گرفته و به مردم نشان داده شود که برای فلان مفسد اقتصادی چه حکمی صادر و اجرا شده است، اگر مردم از این موارد اطلاع پیدا کنند، اعتراضاتشان کمتر می‌شود. از طرف دیگر، اگر مردم بتوانند مطالبات و اعتراضات به حق خود را در فضایی آزاد و آرام بیان کنند، چنین حوادثی کمتر اتفاق می‌افتد و سودجویان نمی‌توانند از اعتراضات مردم به نفع حرکات تخریبی و هنجارشکنانه خود سوءاستفاده کنند.

captcha