اغتشاشگران و حامیان‌شان منتظر فریاد بلند مردم در حمایت از نظام باشند
کد خبر: 3678906
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
آصفری:

اغتشاشگران و حامیان‌شان منتظر فریاد بلند مردم در حمایت از نظام باشند

گروه سیاسی: کارشناس مسائل سیاسی، با مضحک دانستن حمایت آل سعود از آشوبگران به نام آزادی و دموکراسی گفت: ملت ایران با حفظ وحدت و اعلام حمایت خود از نظام، انقلاب و رهبری با برگزاری راهپیمایی پاسخ محکمی به اغتشاشگران و حامیان خارجی آنها خواهند داد.

محمدحسن آصفری، کارشناس مسائل سیاسی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ذوق‌زدگی آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه از جمله عربستان سعودی از اغتشاشات اخیر در کشور و اعلام حمایت علنی آنها از آشوبگران گفت: دشمنی آمریکا با ملت ایران و انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این دشمنی قدمتی چهل ساله دارد. سخنان ترامپ در خصوص حمایت از آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر کشور نشان از ادامه همان رویه خباثت‌آلود امریکایی‌ها نسبت به ملت ایران دارد و این ربطی به عوض شدن دولت‌ها و روسای جمهور در آمریکا ندارد.

وی با بیان اینکه ادعای عربستان در حمایت از آشوبگران به اسم آزادی بسیار مضحک و خنده‌دار است، گفت: امروز جنایات عربستان سعودی در یمن، سوریه و عراق بر هیچ کسی پوشیده نیست. عربستان سعودی در حالی امروز دم از آزادی و قانونی بودن حق اعتراض مردم ایران می‌زند که تا به حال جرئت برگزاری یک انتخابات در کشور خود را نداشته است و مردم عربستان هیچ‌‌گاه حق اظهارنظر درباره حکومت آل سعود را نداشته‌اند.

آصفری با اشاره به اینکه تا همین دو سال پیش زنان حق رانندگی و گرفتن گواهینامه در عربستان را نداشتند، گفت: در این شرایط آل سعود طرفدار حق اعتراض مردم ایران شده است. عربستان در حالی مدعی دیکتاتور بودن حکومت ایران است که این کشور مهد دیکتاتوری و آل سعود نماد دیکتاتوری است و فقط افرادی که جزو خاندان سلطنتی هستند می‌توانند در مناصب حکومتی قرار بگیرند و لذا سخنان سران سعودی درباره دموکراسی و رعایت حقوق بشر در ایران به یک جوک شبیه است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: عربستان بهتر است به جای اعلام حمایت از آشوبگران در ایران پاسخگوی رفتارها و رویکردهای داخلی خود باشد و به این سؤال پاسخ دهد که مردم عربستان چه جایگاهی در این کشور دارند و چه نقشی در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب مسئولان ایفا می‌کنند و آیا یک فرد عادی و بیرون از خاندان سلطنتی می‌تواند به مناصب مدیریتی و حکومتی در این کشور برسد.

وی ادامه داد: همچنین عربستان به جای دخالت در امور داخلی ایران پاسخگوی جنایات و کشتارهای خود در یمن باشد. بنابراین وقتی بحث آزادی و دموکراسی پیش می‌آید بهتر است عربستان دهانش را ببندد. یادمان نرفته است که «شیخ نمر» فقط به جرم اعتراض و انتقاد به حکومت آل سعود و نه آشوبگری و اسلحه به دست گرفتن، اعدام شد و بر همین مبنا به جرئت می‌توان گفت عربستان اساسا صلاحیت اظهارنظر نسبت به آزادی، حق اعتراض، دموکراسی و حمایت از حقوق بشر را ندارد.

آصفری درباره اهمیت حفظ وحدت میان اقشار مردم در مقابله با اغتشاش‌گران از یک‌سو و توجه دولت به مطالبات اقتصادی معترضان و تلاش در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: در وهله اول دولت باید پاسخگوی مطالبات اقتصادی مردم مانند بیکاری و گرانی باشد و به جای توجه به مسائل سیاسی، بیش از پیش تمرکز خود را معطوف به حل ممشکلات اقتصادی کند.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: گلایه‌های مردم ما نسبت به مسائل معیشتی، بیکاری، گرانی، مفاسد اقتصادی، ربا و سودهای هنگفت بانک‌ها حقیقتا به حق است اما از طرف دیگر مردم با نظام و انقلاب مشکلی ندارند و نباید سوء استفاده‌ عده‌ معدود آشوب‌طلب از مطالبات به حق مردم را به همه مردم تعمیم داد.

آصفری یادآور شد: لازم است دولت برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود برای حل مشکلات اقتصادی، اشتغال جوانان، کاهش تورم، رونق تولید، مدیریت هزینه‌ها، کاهش ریخت و پاش‌ها و اسراف‌ در نهادهای دولتی را به صورت شفاف برای مردم تشریح کند و مردم را در جریان اقدامات خود قرار دهد. از سوی دیگر مردم هم با حفظ وحدت و اعلام حمایت خود از نظام، انقلاب و رهبری با برگزاری راهپیمایی پاسخ محکمی به اغتشاشگران و آشوبگران و حامیان خارجی آنها خواهند داد.

captcha