اجرای طرح آزمایشی «شهید بهنام محمدی» در مدارس همدان
کد خبر: 3678311
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

اجرای طرح آزمایشی «شهید بهنام محمدی» در مدارس همدان

گروه فرهنگی: رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان عنوان کرد: طرح«شهید بهنام محمدی» در مهر ماه سال 97 به صورت آزمایشی در 10 مدرسه استان اجرا خواهد شد و در هر شهرستان یک مدرسه مجری این طرح خواهد بود.

سرهنگ محمد تقی امیدی ساکت،مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: یکی از طرح‌های هفتگانه اعتلای بسیج، لزوم توجه به طرح شهید بهنام محمدی است.
وی با بیان اینکه طرح شهید بهنام محمدی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، امور تعلیم و تربیت روحانیون و طلاب سپاه طی سه سال در تهران اجرا شده است افزود: این طرح دارای کارنامه سه ساله است و با اتصال سه رکن اصلی مسجد، خانواده و مدرسه برای نخستین بار در استان اجرایی می‌شود.
امیدی گفت: اهمیت استفاده از ظرفیت دانش آموزی در بلندمدت و ضرورت سرمایه گذاری بر روی این قشر از جامعه، تربیت محوری، مسجد محوری، خانواده فعال، کارآمد سازی هدفمند در خدمت نیاز‌های واقعی جامعه آرمانی و اسلامی و تمدن نوین اسلامی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و ادامه عملیات شناسایی، طرح«شهید بهنام محمدی» در مهر ماه سال 97 به صورت آزمایشی در 10 مدرسه استان اجرا خواهد شد به گونه‌ای که در هر شهرستان یک مدرسه مجری این طرح خواهد بود.
وی ابراز کرد: این طرح تا سال 1400 به صورت آزمایشی انجام خواهد گرفت پس از آن به صورت فراگیر در تمام مدارس استان اجرا می‌شود، در این طرح روحانیون توانمند و دارای ارتباط اجتماعی بالا با نوجوانان و جوانان، در مدارس حاضر شده و آنها را برای اقامه نماز ظهر و عصر به مساجد نزدیک آن مدرسه دعوت خواهند کرد.
امیدی با بیان اینکه برای اجرای هرچه بیشتر این طرح از ظرفیت بسیج اساتید و بسیج طلاب نیز استفاده خواهیم کرد یادآور شد: متأسفانه دشمن در عصر حاضر جنگ نرمی را علیه ملت ایران به ویژه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم آغاز کرده است لذا در این راستا باید بتوان از اساتید توانمند، آشنا به مسائل روز و با تجربه در این راستا استفاده کرد.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان گفت: بی شک اجرای این طرح، در بلند مدت تأثیرات بسزایی در جامعه دینی خواهد گذاشت.

captcha