عمل به معارف قرآنی در جامعه از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند
کد خبر: 3675792
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

عمل به معارف قرآنی در جامعه از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

گروه معارف: حجت‌الاسلام زرینه گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته و از آسیب‌های اجتماعی در امان باشیم، باید به معانی و معارف قرآنی عمل کنیم، زیرا کسی که به قرآن عمل کند به فکر گناه و آلودگی نخواهد بود.

حجت‌الاسلام به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، محمدهمایون زرینه، امروز 3 دی در مراسم محفل انس با قرآن طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بوئین زهرا، گفت: امروز نسل نوجوان و جوان در ابتدای راه هستند و مسئولان آموزشی، مربیان و اولیا آنان باید کمک کنند که پیوند جوانان با قرآن مستحکم‌تر شده و هرگز از قرآن جدا نشوند.
وی با اشاره به اینکه هر که هستیم و در هر مقام، یک قرآن کوچک همراه خود داشته باشیم و در لحظات فراغت خود را در محضر قرآن قرار دهیم، بیان کرد: انس با قرآن سبب تغییر و تحول در زندگی مادی و معنوی انسان‌ها می‌شود.
حجت‌الاسلام زرینه با تأکید بر این که تمسک به قرآن منهای اهل‌بیت(ع) گمراهی را به همراه دارد، ادامه داد: قرآن کتابی است که وقتی در کنار اهل‌بیت(ع) به سراغ آن می‌رویم دردهای فردی و اجتماعی را درمان می‌کند.
امام جمعه شهرستان بوئین زهرا تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته و از آسیب‌های اجتماعی در امان باشیم، باید به معانی و معارف قرآنی عمل کنیم، زیرا کسی که به قرآن عمل کند به فکر گناه و آلودگی نخواهد بود.
وی افزود: قرائت و درک آیات قرآن موجب پدید آمدن معرفت و پیروی انسان‌ها از دستورات الهی و رهنمودهای ولایت‌فقیه در جامعه خواهد شد.
حجت‌الاسلام زرینه عنوان داشت: زمانی که شما هر روز خطی از قرآن یا صفحه‎ای از آن را تلاوت می‎کنید، روزانه وارد فضای معنوی می‎شوید و اگر این روند ادامه پیدا کند بین شما و قرآن انس و مودت پایداری ایجاد می‎شود.
وی اظهار کرد: تلاوت روزانه چند آیه از قرآن کریم و افزایش آن به مرور زمان سبب کشش فرد به سمت قرآن خواندن خواهد شد و این لذت پایدار خواهد ماند.

captcha