حساسیت مسئولین نسبت به کاهش بودجه قرآنی ضروری است
کد خبر: 3674387
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

حساسیت مسئولین نسبت به کاهش بودجه قرآنی ضروری است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش چشمگیر بودجه قرآنی از 100 میلیارد به 40 میلیارد تومان بر ضرورت حساسیت مسئولین نسبت به کاهش این بودجه تأکید کرد.

حجت محمودی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با ابراز تأسف از بی‌توجهی نسبت به کار قرآنی در کشور، گفت: سال گذشته بودجه 100 میلیارد تومان برای فعالیت‌های قرآنی به مجلس تقدیم شد که از این میزان تنها 20 میلیارد محقق و به نهادهای قرآنی تزریق شد.
وی افزود: در لایحه بودجه امسال 40 میلیارد بودجه قرآنی تعریف شده که معلوم نیست از این میزان چه رقمی تحقق خواهد یافت.
محمودی با بیان اینکه امر بدان اشاره شده نشانگر بی‌اعتنایی دولت نسبت به انجام فعالیت‌های قرآنی است، اظهار کرد: متأسفانه مسئولین قرآنی در دولت نیز تابع این مسئله هستند و اعتراضی نسبت به این قضیه ندارند.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه تصریح کرد: قرار است تا در نامه‌ای مکتوب به دفتر مقام معظم رهبری پیگیر چرایی بی‌تفاوتی دولت نسبت به بحث قرآن و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی که از طریق قرآن انجام می‌گیرد، باشیم.
محمودی با اشاره به تأثیرات فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: اگر آسیب‌های اجتماعی یک جامعه زیاد باشد آن جامعه منفعل است و این امر موجب تغییر در اصول بنیان خانواده خواهد شد.
وی با ابراز تأسف نسبت به کم‌توجهی به حوزه فعالیت‌های قرآنی در کشور، افزود: راه‌حل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گسترش فرهنگ قرآن و عترت است و بسیاری از جوامع به این نتیجه رسیده‌اند که راه برون رفت از مشکلاتی که ریشه در آسیب‌های اجتماعی دارد تنها از طریق مذهب و دین است.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه اظهار کرد: چرا دولت تدبیر و امید از امید واقعی انسان‌ها که همان قرآن است، غافل است و متأسفانه رویکردی به این قضیه ندارد.
محمودی درادامه با گله‌مندی از جامعه قرآنی گفت: باید نسبت به این مسئله اعتراض دسته‌جمعی صورت گیرد.
وی با اشاره به تعطیلی برخی از مؤسسات قرآن به سبب اینکه قادر به پرداخت اجاره‌بهای مکانی خود نیستند، گفت: آیا در مجلس نمایندگانی نداریم که از بحث قرآنی دفاع کنند.

captcha