اجرای طرح ملی توان‌افزایی دانش‌آموزان در مدارس البرز
کد خبر: 3670117
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

اجرای طرح ملی توان‌افزایی دانش‌آموزان در مدارس البرز

گروه فرهنگی: مجری طرح‌های ملی امور بانوان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح ملی توان‌افزایی دانش‌آموزان دختر و توانمندسازی معلمان با محوریت حجاب و عفاف، حقوق شهروندی و خانواده در مدارس این استان در حال اجراست.

مژگان باقرزاده، مجری طرح‌های ملی امور بانوان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: به منظور ارائه آموزش‌های لازم و آشنایی دانش‌آموزان و معلمان با این برنامه‌های ملی، نشست‌های آموزشی در قالب همایش و مشاوره در نواحی و مناطق هشت‌گانه آموزش و پرورش البرز برنامه‌ریزی و در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه این همایش ها تا کنون در نواحی چهارگانه کرج و نظرآباد برگزار شده است، ادامه داد: این طرح با هدف آموزش کاربردی حجاب و عفاف و تثبیت آن، کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاهی جامعه هدف با حقوق شهروندی و خانواده به اجرا در آمده است.
این مسئول یادآور شد: در قالب طرح حجاب و عفاف کارشناسان برای دانش‌آموزان و اولیا از حجاب برتر سخن می‌گویند و در مورد پیامدهای مثبت حجاب و آثار زیانبار بدحجابی به خصوص در سست کردن بنیان خانواده ایرانی - اسلامی نکات مهم را یادآوری می‌کنند.
باقرزاده با اشاره به اینکه دانش‌آموزان نیاز به ارتقای سطح علمی و اعتقادی در مدارس دارند، خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی دانش‌آموزان با موضوع مهم حجاب و عفاف در جامعه برنامه‌های فرهنگی در بخش مسابقه و اردو نیز در مدارس استان البرز برنامه‌ریزی شده است.
کارشناس امور بانوان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به آموزش آسیب‌های اجتماعی و دوران بلوغ در مدارس این استان پرداخت و تصریح کرد: این طرح نیز با هدف شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده نسل امروز برنامه‌ریزی و در قالب همایش‌های منطقه‌ای و مدارس در این استان در حال برگزاری است.
باقر زاده به آموزش حقوق شهروندی در مدارس اشاره و اظهار کرد: در این برنامه ملی نیز دانش‌آموزان و اولیای آنان تحت پوشش دوره‌های آموزشی با عنوان حقوق شهروندی و خانواده قرار می‌گیرند.

captcha