اهل سنت و شیعه برای شناخت همدیگر به متون و منابع اصلی مراجعه کنند
کد خبر: 3668765
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
آیت الله عاملی:

اهل سنت و شیعه برای شناخت همدیگر به متون و منابع اصلی مراجعه کنند

گروه سیاسی: امام جمعه اردبیل گفت: اهل سنت و شیعه در شناخت همدیگر باید به متون و منابع اصلی مراجعه کنند چرا که وهابیت تنها گروه به ظاهر اسلامی است که تقریب بین مذاهب و ادیان را حرام و غیرممکن می‌داند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، روزگذشته 10 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل، اظهار کرد: در دنیا جنبش عظیمی از هنرمندان و ورزشکاران و نخبگان علمی برای تحریم اقتصادی و فرهنگی و سیاسی اسرائیل تشکیل شده تا این کشور جعلی تاوان جنایت‌های وحشتناک خود را بدهد و بسیار جای تأسف است که هنوز روشنفکران ما از آخرین و فاخرترن حرکت حماسی دنیا عقب مانده و به این حرکت بسیار ارزشمند در معیت ضد انقلاب اعتراض کرده‌اند.
وی ضمن مدح بلیغی از علیرضا کریمی کشتی‌گیر آزادکار ایران در واگذاری پیروزی مسلم خود به کشتی‌گیر روس، گفت: این ورزشکار بصیر و حماسی با چشم‌پوشی از مدال جهانی و زحمت یک‌ساله، راضی نشد موجودیت رژیمی را که 70 سال است خون مسلمان را می‌ریزد به رسمیت بشناسد.
امام جمعه اردبیل از دولت‌مردان خواست ورزشکار بزرگ ایران را که بحق قهرمان ملی ماست مورد عنایت ویژه قرار دهند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان در بخش دیگری از خطبه‌ها تصریح کرد: رئیس‌جمهوری اعلام کرد "در 100 روز گذشته بیش از 32 میلیارد دلار فاینانس قطعی به کشور وارد شده است" و مشابه آن را جهانگیری دو ماه پیش نیز اعلام کرده بود که بر این اساس ما مصراً می خواهیم موارد مصرف این فاینانس‌ها اعلان و معلوم شود پروژه راه‌آهن اردبیل چه کم دارد که از این حجم عظیم فاینانس، بی‌بهره مانده است، در حالی که با بخش کوچکی از آن، آمال و آرزوهای مقدس اهالی برآورده می‌شود.
آیت الله عاملی ادامه داد: همیشه در آستانه رأی‌گیری برای منطقه آزاد دست‌هایی خاص به صورت سازماندهی شده مقالات مفصلی را علیه منطقه آزاد منتشر می‌کنند که این حرکت اخیرا نیز شروع شده است و متأسفانه یکی از وزارتخانه‌ها با جمع‌آوری آمار عملکرد این مناطق با نمایندگان لابی‌گری غیرمستقیم کرده تا آنها از رأی دادن اجتناب کنند.
وی با اشاره به تماس خود با یکی از نمایندگان سایر استان‌ها گفت: با تمام استدلال‌هایی که به ایشان ارائه شد، وی به شدت با توسعه مناطق آزاد مخالف بود و به گزارش وزارت‌خانه مربوط استناد می‌کرد.
آیت الله عاملی اضافه کرد: تمام دلایلی که مخالفان برای رد منطقه آزاد می‌آورند با قوانین مجلس و دولت کاملا و به راحتی قابل حل است اما با این روند تصویب را با مشکل مواجه ساخته‌اند اما از عجایب مجلس فعلی رضایت به تبعیض در احداث مناطق آزاد است که اگر مخرب است در هیچ نقطه‌ای نباید باشد و نماینده نیز نباید تماشاگر تخریب باشد اما اگر مخرب نیست و ایرادات قابل اصلاح است -که اینگونه است- پس چرا مرتکب تبعیض می‌شوند؟
وی افزود: اداره کشور با تبعیض، از نوع بدترین مدیریت‌هاست و تصویب در چنین اوضاعی، به یک اقدام فوق العاده احتیاج دارد.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها هفته وحدت را از شاهکارهای بزرگ امام (ره) دانست و گفت: حضرت امام (ره) با درایت خاص خودشان تشخیص دادند سقوط و ذلت امت اسلامی در اختلاف است.
آیت‌الله عاملی افزود: سخن برخی سرویس‌های جاسوسی غرب این است که تخریب اختلاف شیعه و سنی بالاتر از تخریب بمب اتمی است و آنها در آغاز بهار اسلامی در کشورهای عربی اعلام کردند "ما از این انقلاب‌ها واهمه نداریم چون بمب‌هایی در خاورمیانه داریم که اگر یکی از آنها را منفجر کنیم، این انقلاب‌ها عقیم می‌شوند و اختلاف شیعه و سنی از جمله آن بمب‌ها است".
امام جمعه اردبیل گفت: اهل سنت و شیعه در شناخت همدیگر باید به متون و منابع اصلی مراجعه کنند چنان که مقام معظم رهبری هرگونه تعرض به رموز اهل سنت را حرام اعلام کردند و آقای سیستانی نیز فرموده "اهل سنت نه برادر ما، بلکه جان ما هستند" لذا اهل سنت اگر به فکر وهابی و تکفیری راه ندهند وحدت در حد اعلی محقق می‌شود  چرا که وهابیت تنها گروه به ظاهر اسلامی است که تقریب بین مذاهب و ادیان را حرام و غیرممکن می‌داند.
captcha