تأثر کافی نیست، باید به کمک حادثه‌دیدگان شتافت
کد خبر: 3663458
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

تأثر کافی نیست، باید به کمک حادثه‌دیدگان شتافت

گروه اجتماعی: امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به حادثه زلزله اخیر در برخی مناطق کشور، گفت: قطعاً مردم شریف ما به عنوان مسلمان که از انسانیت و نوع‌دوستی برخوردارند، با دیدن این حوادث‌ متاثرند که البته این تاثر به تنهایی کافی نیست، بلکه باید به کمک آسیب‌دیدگان شتافت.

حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با اشاره به زلزله اخیر در برخی مناطق غربی کشور، اظهار کرد: هر کس و هرکجا خبر این حادثه و این گونه حوادث را می‌شنود، متاثر می‌شود.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند«هر کس فریاد استغاثه مسلمانی را بشنود و جواب ندهد مسلمان نیست»، گفت: اکنون فریاد استغاثه مردمی را می‌شنویم که علاوه بر عزیزانی که از دست داده‌اند متحمل خرابی‌ها و نابسامانی‌هایی شده‌اند، پس وظیفه همگان است که به کمک بشتابند و فریاد استغاثه این مردم را پاسخ دهند.
حجت‌الاسلام رهبر ادامه داد: اکنون بودجه و اعتبار زیادی برای جبران خسارت و خرابی‌های این حادثه نیاز است و به همین دلیل علاوه بر دولت و مجلس، همه مردم باید در حد توان خود کمک کنند و نسبت به این مسئله مهم بی‌تفاوت نباشیم.
وی با اشاره به اعلام شماره حساب کمک به آسیب دیدگان این حادثه از سوی سازمان هلال احمر و با تاکید بر ضرورت کمک به آسیب دیدگان، گفت: مسئولان باید در میدان باشند و یک‌سری اقدامات ضروری و اولیه را در کوتاه مدت انجام دهند.
captcha