افزایش مطالعات تخصصی؛ بهترین ابزار برای برون‌رفت از مشکلات
کد خبر: 3663180
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

افزایش مطالعات تخصصی؛ بهترین ابزار برای برون‌رفت از مشکلات

گروه فرهنگی: استاندار اردبیل گفت: افزایش مطالعات تخصصی بهترین ابزار برای برون‌رفت از مشکلات است و این نوع مطالعه باید بین مسئولان افزایش یابد.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان اردبیل در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، توسعه فرهنگی را لازمه پیشرفت سیاسی و اقتصادی کشور دانست و افزود: ارتقای فرهنگ و اندیشه در جامعه یک وظیفه همگانی بوده و می‌بایست حساسیت ویژه‌ای نسبت به این موضوع وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: به دلیل محدود بودن فضای برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب بسیاری از ناشران قادر به حضور در نمایشگاه نشدند و امیدواریم با افزایش فضای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی شاهد برگزاری نمایشگاه‌های سراسری کتاب با کمیت و کیفیت بهتری باشیم.
بهنام جو توسعه فرهنگی را لازمه پیشرفت سیاسی و اقتصادی کشور دانست و افزود: ارتقای مباحث مرتبط با فرهنگ و اندیشه یک وظیفه همگانی بوده و می‌بایست تمامی مسئولان و اقشار مختلف مردم نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.
استاندار اردبیل تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های سراسری کتاب فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه فراهم می‌کند و با استفاده از ظرفیت تبلیغی مناسب چنین برنامه‌هایی در معرفی کتاب‌های برتر و ترویج کتابخوانی می‌توان اقدامات مؤثری را  انجام داد.
بهنام‌جو ادامه داد: دوستی مردم با کتاب در بهبود روابط اجتماعی و کاهش آسیب‌های شایع در جامعه که بیشتر از فقر فرهنگی و آموزشی نشأت می‌گیرد، تأثیرگذار خواهد بود و بهبود فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یک وظیفه همگانی برای اقشار مختلف مردم و مسئولان عنوان می‌شود.
وی افزایش مهارت‌های ارتباطی و آشنایی با فنون مدیریت در دستگاه‌های اجرایی را لازم شمرد و یادآور شد: آشنایی با فنون مدیریتی در شرایط حساس و مهم راهگشا بوده و افزایش مطالعات تخصصی بهترین ابزار برای برون‌رفت از مشکلات را فراهم خواهد کرد.
captcha