دومین همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جنوب شرق ایران برگزار می‌شود
کد خبر: 3662208
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۴
کوهستانی:

دومین همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جنوب شرق ایران برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه جیرفت گفت: دومین همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جنوب شرق ایران آذر ماه سال جاری در دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، شاپور کوهستانی، رئیس دانشگاه جیرفت دیروز شنبه، 20 آبان در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌های حوزه هلیل‌رود به ویژه شهرستان جیرفت در زمینه باستان‌شناسی گفت: دانشگاه جیرفت در این راستا توانسته است با ایجاد رشته باستان‌شناسی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین جذب اعضای هیأت علمی توانمند بستری مناسب برای مطالعه تمدن باستانی منطقه فراهم کند.
وی با توجه به از سر گیری کاوش‌های باستان‌شناسی پیش از تاریخ در دشت جیرفت پس از یک
دهه و همکاری دانشگاه جیرفت و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در زمینه این کاوش‌ها بیان کرد: تفاهمنامه همکاری با این اداره کل منعقد و این مهم موجب رونق کاوش‌های باستان‌شناسی در دشت جیرفت می‌شود، همچنین این تفاهمنامه در راستای همکاری‌های بیش از پیش در این زمینه امضا می‌شود.
کوهستانی با بیان این مطلب که دومین همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جنوب شرق ایران آذر ماه سال جاری در دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این همایش سه روزه آخرین دستاوردهای باستان‌شناسی منطقه جنوب شرق ایران با حضور استادان و پژوهشگران ممتاز داخلی و خارجی از دانشگاه‌های هاروارد و پنسیلوانیای آمریکا، دورهام انگلیس، لیون فرانسه، توبینگن و فرانکفورت آلمان و ناپل و پادوای ایتالیا ارائه می‌شود.
رئیس دانشگاه جیرفت تأکید کرد: بیش از 200 مقاله به این همایش رسیده است که پس از فرآیند داوری، مقالات برتر برای ارائه در همایش انتخاب می‌شوند.
منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت
captcha