اجرای امر به معروف و نهی از منکر از راه‌های اجرای احکام دین است
کد خبر: 3661938
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

اجرای امر به معروف و نهی از منکر از راه‌های اجرای احکام دین است

گروه فرهنگی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر از راه‌های اجرای احکام دین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدعبدالرحیم ملکوتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران روز گذشته، 19 آبان‌ماه در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) این شهرستان، اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که ضامن اجرای احکام دینی است، عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
وی افزود: در فرهنگ اسلام، افراد جامعه همانند سرنشینان یک کشتی هستند. چنانچه یکی از آن‌ها بخواهد دیواره کشتی را سوراخ کند، همگی وظیفه دارند که مانع او شوند و گرنه همه آن‌ها غرق خواهند شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر با رعایت شرایط آن یک تکلیف شرعی عمومی برای حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه است، و صرف توهم این که موجب بدبینی فاعل منکر یا بعضی از مردم نسبت به اسلام می‌گردد باعث نمی‌شودکه این وظیفه‌ بسیار مهم ترک شود.
حجت‌الاسلام ملکوتی در ادامه یادآور شد: برخی به اشتباه امر به معروف و نهی از منکر را موجب سلب آزادی افراد و دخالت در امور شخصی دیگران، یا عامل ایجاد اعمال خشونت آمیز می‌دانند، درحالی که فلسفه امر به معروف و نهی از منکر، احیای احکام الهی، کنترل جامعه و جلوگیری از هرج و مرج است.
captcha