دلیل آلودگی جامعه دوری از فرهنگ قرآن است
کد خبر: 3658732
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
آیت‌الله بطحائی:

دلیل آلودگی جامعه دوری از فرهنگ قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو خبرگان رهبری گفت: دلیل آلودگی و آسیب‌های امروز جامعه، دوری از فرهنگ قرآن است، رسیدگی به امور مناطق حاشیه‌نشین به ویژه در بعد فرهنگی ـ قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد اما هنوز شاهد اقدامات اثرگذار و ملموس در این زمینه نیستیم.

آیت‌الله سید‌هاشم بطحائی، عضو خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر تربیت قرآنی گفت: برای حفظ استقلال و عزت چاره‌ای جز انس با قرآن نداریم، مسئولان باید در اجرای احکام قرآنی ثابت قدم باشند و خود را اسیر وسوسه‌های مادی نکنند.
وی ادامه داد: برای داشتن نظام مستقل و پویا نیاز به نیروهای متعهد و متخصص داریم، راه برای تمام فعالیت‌های قرآنی و مذهبی باز است و برای رسیدن به نتیجه، فقط باید محافل را شکوفا و سراسری کرد، حیات و بقای مسلمانان در اجرای احکام قرآن است، در این صورت هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند علیه ما کارساز باشد به هر میزانی که از قرآن فاصله بگیریم به همان اندازه فتنه‌ها نزدیک می‌شود.
آیت‌الله بطحائی افزود: دلیل آلودگی و آسیب‌های امروز جامعه، دوری از فرهنگ قرآن است، رهبری 5 آسیب اجتماعی از جمله مناطق حاشیه نشین را در صدر آسیب‌ها عنوان کردند رسیدگی به امور این مناطق به ویژه در بعد فرهنگی-قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد اما هنوز شاهد اقدامات اثرگذار و ملموس در این زمینه نیستیم.
عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: قرآن حلقه اتصال انسان با ذات احدیت است، در دوره پهلوی موانع زیادی در برگزاری همایش‌ها و جلسات قرآنی داشتیم، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی این موانع رفع شده و شرایط برای قرآنی شدن فراهم است.
captcha