ستاد احیای امر به معروف به منکرات کلان بیشتر توجه كند
کد خبر: 3656854
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
آیت‌الله كلانتری:

ستاد احیای امر به معروف به منکرات کلان بیشتر توجه كند

گروه اجتماعی: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری وظایف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر گفت:‌ باید سعی شود بیشتر به منکرات کلان از جمله تبعیض، رباخواری، رشوه‌خواری، قاچاق کالا، رانت‌خواری، دخالت‌های بی‌جای برخی مسئولان در امور قضایی و نظامی پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، وی در جمع مدیر و اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس ضمن قدردانی از زحمات این مجموعه ارزشمند گفت: علی‌رغم دیر شدن برای اجرای این فریضه بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه در برهه‌هایی هم با اعمال نابه‌جا در این بخش به مشکل برخوردیم لذا با تکیه به آموزه‌های الهی باید ابعاد مختلف این فریضه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در تاریخ ثابت شده اگر کاری و حرکتی سطحی باشد و مبتنی بر مبانی دینی علمی نباشد نتیجه نمی‌دهد، گفت: کارها باید علمی و بر مبنای حقایق کلامی، اعتقادی، تجربی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی باشد و در جلسات تصمیم‌گیری حتماً کارشناسان مختلف حضور داشته باشند تا از انجام برنامه‌های سطحی جلوگیری شود.

آیت‌الله کلانتری با تصریح اینکه تصمیمات اجرائی ستاد امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به مقوله حجاب منحصر شود، گفت: وضعیت حجاب در جامعه کنونی را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: بانوان با حجاب و عفاف کامل که درصد بالایی را تشکیل می‌دهند ولی کمتر جلوه و نمود دارند؛ بانوان کم توجه به حجاب اما مخالف حجاب نیستند و نیاز به ارشاد دارند و معاندین با حجاب که بسیار اندک‌اند.

وی با اشاره به اینكه برای هر گروه یک نحوه برخورد و مواجهه باید برنامه‌ریزی کرد، گفت: باید سعی شود بیشتر به منکرات کلان از جمله تبعیض، حق‌کشی، رباخواری، رشوه‌خواری، قاچاق کالا، رانت‌خواری، دخالت‌های بیجای برخی مسئولان در امور قضایی و نظامی پرداخته شود و امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به حجاب نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در زمینه‌های مختلف، کارهای پربار فرهنگی ارائه شود و این کار در آموزش و پرورش، کتب درسی و همچنین با استفاده از فعالیت‌های هنری امثال ساخت سریال، تئاتر و فیلم‌های سینمایی باید فرهنگ‌سازی شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز برخی ناهنجاری‌ها در باغ‌های عروسی، فروشگاه‌های عرضه لباس‌های ناهنجار و کشف حجاب در سطح شهر افزود: در این زمینه‌ها باید با برگزاری جلسات مشترک با نیروی انتظامی و دستگاه قضا برخورد مناسب صورت گیرد.

آیت‌الله كلانتری با تاکید بر احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر زبانی با در نظر گرفتن متانت، اخلاق و حفظ کرامت افراد احیا شود و برگزاری کلاس‌های آموزشی با محوریت اخلاقی برای جوانان و کمک از آنها در اماکن عمومی در این زمینه بسیار مفید خواهد بود.

وی در پایان با دعوت همه به اخلاص در کارها افزود: مهم‌ترین بحث در تاثیر داشتن کارها مبحث اخلاص است چرا که در حدیث بیان شده است کل عمل هباء إلا ما أخلص فیه.

captcha