فرهنگ عاشورا سد محکمی در برابر هجم عظیم جنگ فرهنگی و نرم دشمنان است
کد خبر: 3645631
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

فرهنگ عاشورا سد محکمی در برابر هجم عظیم جنگ فرهنگی و نرم دشمنان است

گروه فرهنگی: مربی نظام صالحین بسیج اصناف شاهرود گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ عاشورا در خانواده و جامعه ما تبیین و تقویت شود چرا که این فرهنگ سد مستحکمی در برابر هجم عظیم جنگ فرهنگی و نرم دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، مریم خسروزاده، مربی نظام صالحین بسیج اصناف شاهرود 2 مهر در گردهمایی بسیجیان پایگاه‌های اسوه حجاب و عفاف بسیج اصناف الهادی شاهرود که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حرم شهدای گمنام شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت ایام حزن اهل بیت و هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورای حسینی است اظهار کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما سرچشمه از انقلاب عاشورا و امام حسین (ع) دارد و این فرهنگ بود که زن و مردم و پیر و جوان ما را به میدان مبارزه کشاند.
وی با اشاره به الگوگیری زنان مسلمان ما از حضرت زینب (س) و بانوان کربلا افزود: صبر و استقامت و رسالت زینب (س) در دوران انقلاب و دفاع مقدس سبب شد بانوان و همسران و مادران ما الگو بگیرند و جوانان خود را به میدان مبارزه رهسپار سازند و این افتخارات را بیافرینند.
مربی نظام صالحین خاطر نشان کرد: بانوان ما در دوران دفاع مقدس و انقلاب خوش درخشیدند و چه در پشت جبهه وچه در خط مقدم جبهه نبرد به رسالت زینبی خود عمل کردند و باعث شدند رزمندگان ما پیروز میدان شوند.
وی با اشاره به جنگ نرم امروز گفت: دشمن به خوبی درک کرده که اگر این انقلاب محکم و استوار است به خاطر فرهنگ ایثار و شهادت و همدلی و مودت و اتحاد است و برای همین هم می‌خواهد این فرهنگ‌ها را نابود کند.
خسروزاده متذکر شد: امروز هدف دشمن در جنگ نرم خانواده‌ها و رکن اصلی آن یعنی زنان هستند که تربیت کنند نسل‌ها با توجه به فرهنگ متعالی اسلام ناب هستند و همین سبب شده تا آن‌ها تلاش کنند این رکن را دچار تغییر و استحاله کنند.
وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم یاداور شد: شما بانوان باید مراقب باشید چرا که دشمن با اثرگذاری بر شما و تغییر سبک زندگی و رفتار و فرهنگ شما می‌خواهند بر جامعه و نسل‌های آینده تاثیر بگذارد و این خطر جدی است که جامعه را تهدید می‌کند.
مربی نظام صالحین با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب در باب جنگ نرم و مراقبت از نفوذ دشمن عنوان کرد: امروز نفوذ دشمن فرهنگی و از طریق وسایل ارتباط جمعی است و این اثرگذاری فرهنگی بسیار خطرناک است.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ عاشورا در خانواده و جامعه ما تبیین و تقویت شود چرا که این فرهنگ سد مستحکمی در برابر هجم عظیم جنگ فرهنگی و نرم دشمنان است.
منبع: خبرگزاری بسیج
captcha