شناسایی پیکر شهید سلیمانی پس از 34 سال/ فردا تشییع می‌شود
کد خبر: 3644974
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

شناسایی پیکر شهید سلیمانی پس از 34 سال/ فردا تشییع می‌شود

گروه شهرستان‌ها: هویت شهید حسن سلیمانی که 34 سال قبل در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده بود، پس از انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، هویت شهید حسن سلیمانی که 34 سال قبل در  عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده بود، پس از انجام آزمایش DNA شناسایی شد.
وی که اهل روستای موشک از توابع بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر بود، در سال 1325 دیده به جهان گشود؛ از این شهید بزرگوار، چهار دختر و سه پسر به یادگار مانده است.
شهید سلیمانی از چهارم اسفندماه 1362 که در عملیات خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد، مفقودالاثر بود و سرانجام پیکر وی در تفحص‌های صورت گرفته در مناطق عملیاتی شناسایی شد.
سرانجام پس از سالهای چشم انتظاری و با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پیکر شهید حسن سلیمانی هم‌زمان با سومین روز هفته دفاع مقدس و در دومین روز از ماه محرم بعد از گذشت 34 سال از شهادتش بر دوش مردم شهیدپرور و قدرشناس کاشمر تشییع می‌شود.
مراسم تشییع این شهید والامقام ساعت 9 صبح یکشنبه دوم مهرماه از مسجد جامع کاشمر تا آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) بر دستان مردم کاشمر تشییع و در کنار همرزمان شهیدش در گلزار شهدای مدفون‌شده در جوار زیارتگاه امامزاده سید حمزه(ع) به خاک سپرده می‌شود.
گفتنی است، شهرستان کاشمر در دوران هشت سال دفاع مقدس هزار شهید و 28 سردار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
captcha