راهبردهای تحول‌آفرین عاشورا مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3644972
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
رحیمی:

راهبردهای تحول‌آفرین عاشورا مورد توجه قرار گیرد

گروه سیاسی: امام جمعه ابهر گفت: آنچه تاكنون به آن توجه شده، مربوط به سطح و چگونگى برپایى عزاى حسینى(ع) و رونق‌یافتگى محافل و هیئت‌ها و كم و كیف ظاهرى آن بوده و كمتر به عمق و هویت و راهبردهاى ژرف و تحول‌آفرین آن توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر ظهر دیروز جمعه 31 شهریورماه در خطبه‌‎های نمازجمعه ابهر اظهار کرد: محرم و صفر به‌طورعام و عاشوراى حسینى به‌طور خاص ازجمله فرصت‌هاى فوق‌العاده ویژه‌اى است كه علی‌رغم همه تلاش‌ها و پژوهش‌ها، هنوز ابعاد و ظرفیت‌هاى مهمى از آن ناشناخته مانده است و به‌عبارتى آنچه تاكنون به آن توجه شده، مربوط به سطح و چگونگى برپایى عزاى حسینى(ع) و رونق‌یافتگى محافل و هیئت‌ها و كم و كیف ظاهرى آن بوده و كمتر به عمق و هویت و راهبردهاى ژرف و تحول‌آفرین آن عنایت رفته است.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: در حالى‌كه دنیاى امروز در مواجهه با انواع ظلم‌ها و نابرابری‌ها در عطش فریادى یكپارچه علیه زورگویان و بندگان قدرت و ثروت و نیز اكسیر عدالت و پاكى و امنیتى فراگیر مى‌سوزد و پابرهنگان و توده‌هاى مردم مستضعف در سراسر جهان به انتظار قیامى جهانى كه عرصه گیتى را از هرگونه پلشتى و فساد و ناپاكى و ظلم پاكسازى نماید، لحظه‌شمارى مى‌کنند، مكتب عاشورا و دانشگاه عظیم حسینى نقطه امیدى است كه فراتر از شیعیان و مسلمانان، همه‌ بشریت روى زمین را به‌سوى خود فرا مى‌خواند.

وی افزود: محرم و صفر نه فقط سیاهى و عزا و سوگوارى و اشک و گریه است كه این نیز نمادى از عشق و معرفت و ارادت خالصانه به بهترین‌هاى بشریت است بلكه محرم و صفر كانونى است حركت‌آفرین و مطمئن براى شور توأم با شعور علیه هرگونه زشتى و ناپاكى و فساد و اوج این حركت نیز تاسوعا و عاشورا است كه هرچه زمان مى‌گذرد به فضل الهى بر دامنه‌ نفوذ و اقتدارش افزوده می‌شود.

بصیرت‌افزایی در مورد هنجارهای جامعه اسلامی از وظایف معلمان است

حجت‌الاسلام رحیمی به بازگشایی مدارس و مراکز تحصیلی اشاره و تاکید کرد: مربیان بدانند این جوان‌ها و نوجوان‌ها ، بچه‌های خود شما هستند تلاش کنید این عزیزان را با دین و ارزش‌ها آشنا کنید و در مقابل تهاجم فرهنگی آنها را بیمه کنید. امروزه بزرگترین خیانت، خیانت کردن به دین و فطرت جوان‌ها است. و لذا بصیرت‌افزایی در مورد دین و انقلاب و ارزش‌ها و هنجارهای جامعه اسلامی از وظایف معلمان و اساتید است.

هوشیاری، اولین درس دفاع مقدس است

امام جمعه ابهر همچنین به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دفاع مقدس، گنجینه ارزشمندی است که مرور مستمر آن نه تنها موجب تکرار و کسالت نخواهد بود بلکه با هر بار بازخوانی، جلوه دیگری عیان کرده و منشا هدایت و راهنمایی انقلابیون و توده های ملت خواهد شد.

حجت‌الاسلام رحیمی تاکید کرد: دفاع مقدس جزء شرافت وکرامات ایران عزیز است وما باید از این مناسبت و درس‌ها وعبرت‌های آن مثل جان خودمان محافظت کنیم. اولین درس دفاع مقدس این است که همه هوشیار باشیم، در همه شرایط دشمن در کمین است و او با ما هیچ آتش بسی ندارد. دومین درس دفاع مقدس این است که بدانیم در سخت‌ترین شرایط، اگر ایمان به خدا، شجاعت و اراده قوی و روحیه ایثار و شهادت باشد در برابر دشمن ایستادگی ممکن وپیروزی قطعی است.

وی افزود: سومین درس و عبرت دفاع مقدس این است که فتنه‌گران داخلی همواره زمینه‌ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی هستند.

captcha